Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Vaníliás krémtúró fahéjas körtekompóttal

2020. április 03. - ízeknyelvén

Többször is neki kezdtem ennek a posztnak, de megvallom, nehezen boldogultam vele. Hiába szeretném a blog életét elkülöníteni a mostani helyzettől, ez egyszerűen képtelenség. Befolyásol mindent és mindenkit. Az én egyik lételemem a főzés és a sütés, ami kikapcsol, feltölt, és boldoggá tesz. Most viszont sokszor nem egyszerű, néha pedig egészen terhes tud lenni. Ilyenkor muszáj megállnom, és átgondolnom a dolgokat. Sok minden kavarog a fejemben. De tudjátok, mi az, amitől jó kedvem lett, és még jobban motivált, hogy főzzek és fotózzak, recepteket írjak Nektek? Hogy most szinte mindenki a lehetőségek teljes skáláját kihasználva alkot a konyhában... Sokan belevágtak, és nem csak egyszerű dolgokba, hanem akár a kenyérsütésbe is, ami szerintem nagyon vagány dolog. Ezt még én is csak most tanulom, de nagyon élvezem... Ettől pedig megjön a jó kedvem is. Főzni és sütni öröm, és most látszik, hogy mindannyian képesek is vagyunk rá.vanilias_kremturo.jpg

Ezúttal egy nagyon egyszerű recepttel készültem Nektek, amihez csak pár hozzávalóra van szükségetek. Régen nekem nagy kedvencem volt a vaníliás krémtúró. Najó, most is az, csak már próbálom magam visszafogni, és csak nagy ritkán veszem meg a boltit. Sok receptet olvastam már, hogyan lehetne itthon elkészíteni, de mindig halogattam, mert túl macerásnak éreztem. Tettem hát egy kísérletet, mondhatni a saját fejem után mentem, és mindössze 4 hozzávalóból - nem számítva a körtekompótot, ami mással is helyettesíthető, vagy akár el is hagyható - megalkottam a saját verziómat. A kóstoló bizottság, ami jelen helyzetben két emberből áll velem együtt, elismerően nyilatkozott. Szerencsére. vanilias_kremturo_6.jpgSzívből ajánlom ezt nektek, mert kevés hozzávalóból álló könnyű recept, ami elég gyorsan elkészíthető, és mert mindenki megérdemel egy kis kényeztetést, ehető lélekápolót, legyen szó felnőttről vagy gyerekről. Szerintem ők is szeretni fogják, próbáljátok ki a következő uzsonnára. Nálam most körtekompóttal készült, mert volt itthon még két puhulásnak indult darab. Tálalhatjátok más gyümölccsel, akár fagyasztottal is, vagy bármilyen lekvárral/befőttel, ami megbújik a kamrapolcon. 

Ebben a receptben nincs túl sok édesítő, a hozzáadott méz is ízlés szerint adagolható. A túró nagyon jó vitamin és fehérje forrás, alacsony a kalóriatartalma is. A választott gyümölcs vagy kompót adja a kiegészítést, a gyümölcsben lévő természetes cukor már önmagában is elegendő édességet adhat. A házi kompót elkészítésnél is ezt használtam ki, csak fahéjjal és kevés citrommal ízesítettem. vanilias_kremturo_4.jpgHozzávalók:

 (4 nagy pohár - kb. 3 dl-esek)

Krémtúró:

  • 500 g sovány krém tehéntúró (sima túró is jó, akkor érdemes tovább dolgozni)
  • 150 g natúr (görög) joghurt
  • 3 ek méz (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb)
  • ½ vaníliarúd kikapart magja / 1 tk vaníliakivonat

Körtekompót:

  • 2 nagy körte (kb. 80 dkg, megpucolva kb. 50 dkg)
  • 2 ek citromlé
  • ½ tk őrölt fahéj

Elkészítés:

Krémtúró:

  1. A túrót és natúr joghurtot egy közepes méretű tálban botmixerrel dolgozd össze, amíg egészen krémes, homogén állagú nem lesz.
  2. Add hozzá a vaníliarúd kikapart magjait vagy a vanília kivonatot, és ezt is keverd bele.
  3. Végül kanalanként adagolva - hogy beállítsd a számodra megfelelő édességet - keverd hozzá a mézet is. Összeállításig tedd hűtőbe.

Körtekompót:

  1. A körtéket alaposan mosd meg, hámozd meg, majd távolítsd el a magházat, és vágd kb. egy centis kockákra.
  2. Tedd egy kis lábasba, keverj hozzá 3 ek citromlevet és 1 tk őrölt fahéjat, majd gyakran kevergetve főzd kb. 15 percig. Így még nem puhul meg teljesen, enyhén roppanós marad.
  3. Tedd félre, amíg teljesen ki nem hűl.
  4. Szűrd le a körte levét egy magas falú edénybe, tegyél bele 4 evőkanálnyi főtt körtét, és botmixerrel pürésítsd.

Összeállítás:

  1. Vegyél elő négy kb. 3 dl-es poharat.
  2. Oszd szét egyenlő arányban a felkockázott körtéket az alján. (Egy keveset tegyél félre a díszítéshez.)
  3. Kanalazd bele a hűtőből kivett vaníliás krémtúrót.
  4. Végül öntsd óvatosan a tetejére a pürésített körte szószt, és kanalazd rá a maradék felkockázott körtét.
  5. Tálalásig tedd hűtőbe, egy-két napig simán eláll.

vanilias_kremturo_2.jpgUgyanezt a mennyiséget, akár 6-8 kisebb edénybe is elkészítheted. Remélem ízleni fog! Vigyázzatok magatokra, főzzetek, süssetek otthon, és ha elkészítitek ezt a desszertet, osszátok meg velem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr2015587288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása