Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Édesburgonyával felturbózott Cézár saláta

Szakácskönyv kuckó: Jamie Oliver Egy könyvével

2024. február 25. - ízeknyelvén

A hét legvégére megérkeztem a Jamie Oliver szakácskönyvből választott harmadik recepttel: egy cézár salátával, amibe extraként édesburgonya is került, ettől lesz kiadós. Minden egy tepsiben sül, ami most is egyszerűsíti az elkészítést, mellé kell még egy nagy vágódeszka és egy késes aprító és egy sajtreszelő.cezar_salata_edesburgonyaval_1.jpegEz egy tartalmasabb saláta, ami nálam simán működik főételként is. Amúgy is szívesen eszem mindenféle zöldeket, de ez télen mindig nagyobb kihívás. Az elmúlt években szépen sorba próbálkoztam mindenféle megoldással, tavaly kipróbáltam a feremtálást, erről még szeretnék mesélni később nektek, nagyon finom dolgokat lehet otthon alkotni. A mikrozöldek a másik nagy kedvenceim, most már elég jó rutinnal nevelek egy-két tálcával mindig az ablakban, tök egyszerű, csak az időt kell kivárni, és utána lehet kis mini zöldeket pakolni mindenre, szendvicsre, levesre, főételekhez, mint például itt is. De mindkettő azért időigényes projekt, ha az ember -  mint télen sokszor én is - enne valami zöldséget, nem 6 napot - vagy 6 hetet  - akar várni. Szóval próbálok rá odafigyelni, mik azok a zöldek, zöldségek, amik ilyenkor szezonálisan elérhetőek. Persze nem mindig sikerül, de lépésekben halad az ember. Ebben a receptben az édesburgonyára kaptam fel a fejem, ami persze nem úgy klasszik zöldség, de télen az egyik kedvencem. 

Ahogy a többi receptben is, itt is variáltam egy kicsit. Több citromot sütöttem meg, és nem csak a kenyérkockákat pirítottam meg, hanem a csirkehusit is visszatettem a tepsibe, még nem száradt ki, de szép pirosra sült. Az édesburgonyát sem érdemes előre kivenni a tepsiből, lehet picit puhább lesz, de nem hűl ki. (A receptbe már így írtam.) Az öntetet is kicsit tovább ízesítettem, bár a könyvben nem szerepel, én tettem bele egy kis dijoni mustárt, ami szerintem nagyon jól illik bele, viszont a citromléből kevesebb is elég, de a héját érdemes belereszelni. Úgyhogy írom most is, mi volt az én változatom.cezar_salata_edesburgonyaval_5.jpegSzerintem ez egy klassz saláta, meglepő, de jó benne az édesburgonya, finom az öntet, a ropogós csirkebőr is jó ötlet, eddig ezt nem próbáltam. Ez egyértelműen frissen a legjobb! A leírás lehet hosszúnak tűnik, de tényleg nem bonyolult az elkészítés. Egy tepsi és egy nagy vágódeszka kell hozzá, plusz egy késes aprító, sajtreszelő és kés, esetleg hámozó. Érdemes kipróbálni, ha elkészítitek, meséljetek, milyen lett. 

A fotózás itt azért már trükkösebb volt, imádtam a színeket, de szerintem nem tudtam igazán jól tálalni, lehetett volna sokkal jobb is. Nektek hogy tetszenek a képek? Most már lennének jobb ötleteim, ha legközelebb elkészítem, újra fotózom. cezar_salata_edesburgonyaval_3.jpeg

Hozzávalók:

(4 adag)

  • 4 bőrös csirke felsőcomb
  • 1 kg édesburgonya (ideális esetben 4x250 g)
  • 1 fej fokhagyma
  • 2 citrom (kezeletlen héjú)
  • 1 ek olívaolaj
  • 40 g parmezán vagy grana padano sajt
  • 1 dl natúr joghurt
  • 1 tk dijoni mustár
  • 200 g (4 szelet) kovászos kenyér
  • 2-3 római szívsaláta (vagy más szimpi fajta, például  fejes- vagy jégsaláta)
  • só, frissen őrölt bors
  • tálaláshoz mikrozöldek (én most rukkolát használtam, de el is hagyható)

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180°C-ra, vegyél elő egy nagy tepsit és egy nagy vágódeszkát, amin dolgozni fogsz.
  2. Az édesburgonyát hámozd meg, vágd félbe, tedd a tepsibe, jöhet mellé a 4 csirke felsőcomb. Locsolj rá egy evőkanálnyi olívaolajat, sózd és borsozd, forgasd át az egészet, hogy a húst és az édesburgonyát is bevonja az olaj és a fűszerek, majd terítsd szét a tepsibe.
  3. Tegyél mellé 1,5 citromot megmosva, félbevágva és az egész fej fokhagymát egyben, héjastul. Mehet a tepsi a sütőbe kb. 45 percre, amíg a hús és krumpli átsül.
  4. Közben kockázd fel a kenyérszeleteket és reszeld le a sajtot vágódeszkára.
  5. Vedd ki a tepsiből a megsült citromokat és a fokhagymát is, tedd a vágódeszkára a csirkecombokkal együtt. 
  6. A kenyérkockákat borítsd a tepsibe, forgasd bele a szaftba. Az csirkecombok bőrét vedd le, csíkozd fel, a húst bontsd le a csontról, vágd kisebb darabokra, és mindent tegyél vissza a tepsibe, oszlasd el egyenletesen a kenyérkockákkal, és süsd még 10 percig, amíg a kenyér és hús is átpirul, a bőr ropogósra sül.
  7. Közben készítsd el az öntetet: egy késes aprítóba nyomkodd ki a megsült fokhagymagerezdeket a héjából, reszeld bele a megmaradt nyers fél citrom héját, a levét is facsard bele. Add hozzá a lereszelt sajt ¾-ét, egy teáskanál dijoni mustárt és 1 dl natúr joghurtot, tegyél bele kevés sót és frissen őrölt borsot. Turmixold simára, kóstolj, ízesítsd kedvedre.
  8. Tálaláshoz a  szívsalátát mosd meg, vágd ki a torzsát, és vágd negyedbe, vagy szedd leveleire, és tedd egy nagy tálra, amin találni fogsz.
  9. Majd jöhetnek mellé a megsült edesburgonyák, a csirkecomb a ropogós bőrével és a kenyérkockákkal együtt. Facsard rá az egyik megsült citromfél levét. A másik két sült citromfelet pedig kockázd fel, és ez is jöhet a tálra. Én a végén még kis rukkola mikrozöldekkel is megszórtam.
  10. Az öntettel meg is locsolhatod, de kiöntheted egy mutatós kis kancsóba, hogy mindenki kedve szerint tehessen a saláta tetejére a félretett reszelt sajttal együtt.

cezar_salata_edesburgonyaval_4.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr6018339171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása