Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Dióvajas aszalt sárgabarackos bonbon

2019. október 31. - ízeknyelvén

Nemrég készítettem dióvajat, és nagyon jó tippeket kaptam Tőletek mi mindenre szoktátok, érdemes felhasználni. Ezúton is köszönöm! Sokat gondolkodtam én is, és akkor ugrott be, ki kéne próbálni bonbon alapként működik-e. dios_golyok_5.jpg

Nagyon intenzíven diós golyók születtek, elég karakteres az ízük, szerintem finom és különleges desszert lett belőle. Akár a karácsonyi desszert palettán is el tudom képzelni vagy ajándékba, ha szoktatok ilyesmit készíteni családnak, barátoknak.

A tészta összeállítása pillanatok alatt kész van, ha van egy jó késes aprítótok. (Én nemrég kaptam meg az újat, egyszerűen imádom, szinte minden nap használom valamire…) Az arányoknál vegyétek figyelembe, hogy ez az általam összerakott dióvajnál működik, biztosan  van különbség a többihez képest. Ha nem a fenti receptben leírt dióvajat használjátok, szükség lehet több zabpehelyre vagy éppen több juharszirupra, hogy gombócolható állagot kapjatok.dios_golyok_6.jpgA dióhoz remekül passzol az aszalt sárgabarack és a kakaó is, kicsit zserbós az összhatás, de egyértelműen a dió dominál. A juharszirup segít összetartani az egészet és jól tapad rá az aprított dió. Bár felmerült ötletként, hogy még bele lehetne mártani csokiba is, de az már tényleg a hedonista verzió lenne. Bár egy jó minőségű 60-70%os csokit én is el tudok képzelni bevonónak…

Ahogy korábban már írtam, a dió szuper jó kis alapanyag, tele hasznos telítetlen zsírsavakkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A desszert elkészítéshez pedig csak természetes édesítőket – juharszirupot és az aszalt gyümölcsöt – használtam, ami szerintem szintén nagyon sokat számít.dios_golyok_7.jpgHozzávalók:

(22 kis bonbon)

  • 5 ek dióvaj
  • 3 ek aprószemű zabpehely
  • 100 g aszalt sárgabarack felkockázva
  • ½ ek keserű kakaópor
  • 2 kk juharszirup
  • kb. 20 g felaprított dió

Elkészítés:

  1. Egy késes aprítóba mérd ki a felaprított dión kívül az összes többi alapanyagot, és kb. fél-egy perc alatt dolgozd össze a géppel az egészet. Egy viszonylag ragacsos, de formázható masszát kapsz.
  2. Formázz a masszából kb. fél evőkanálnyi mennyiségekből kis golyókat. Nekem 22 kis golyó lett.
  3. Majd forgasd a kész golyókat a felaprított dióba. 
  4. Hűtőben tárold jól záródó fém dobozban.

dios_golyok_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr9115270672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása