Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Tökmagos - aszalt paradicsomos pestos muffin

2019. augusztus 01. - ízeknyelvén

Barátnős mini nyaraláson voltam a hétvégén a Balatonon. Bár az armageddon jellegű idő nem annyira kedvezett, de minket azért sok mindenben nem gátolhatott meg. Volt parton fetrengés, hullámokba ugrálás, fröccsözés, hajnalig tartó beszélgetések. Az éhenhalás sem fenyegetett, grilleztünk a kertben és elég szuper terülj-terülj asztalkámat raktunk össze mindenféle finomsággal, többek között isteni házi kenyérrel, tökmagolajjal és valami csodajó füge kompóttal. Ilyenkor én sem érkezhetek üres kézzel, ezeket a muffinokat vittem a közösbe.pestos_muffin2.jpg

A muffin az egyik legegyszerűbb és talán legjobban variálható sütemény, legalábbis szerintem. Egy jó édes és sós alaprecepttel a birtokunkban könnyen alkothatunk újabb és újabb variációkat. Nekem is van egy muffinos könyvem otthon, szerintem az elsők között kaptam még sok-sok évvel ezelőtt. Ha muffint sütök - és nem egy bevált receptet húzok elő, hanem valami újra vágyom - sokszor most is előveszem mankónak, mert az alapanyagok arányához jó kiindulópont. Aztán persze lehet variálni, ahogy most is, mert ahogy már kitapasztaltam a teljes kiőrlésű liszttel, zabpehellyel készülő sütik mindig több nedvességet kívánnak. Így volt ez itt is, ezért érzésre alakítgattam a receptet. Ez nem egy tipikus szaftos muffin, de nem is lesz túl száraz, hála a pestonak. Ettől függetlenül jól állhat neki valamilyen szósz, például az a fűszeres joghurt, amit ehhez a rozmaringos-sütőtökös muffinhoz készítettem. (A recept végén azt is leírtam, mi mivel kombináltuk még a hétvégén.)pestos_muffin3.jpgEbben a muffinban az a jó, hogy pikpak összeállítható, főleg, ha az embernek van egy jó késes aprítója. (Nálam mondjuk bekrepált, és ezt a mozsárban nem olyan könnyű összedolgozni, ezért végül a botmixerrel krémesítettem. Nem tökéletes eszköz erre, de működik, ha nincs aprítótok.) Visszatérve, egy jó eszközzel pillanatok alatt összeáll a pesto, amit utána csak hozzá kell keverni a többi szuper  alapanyaghoz, és adagolást követően mehet is a sütőbe. 

Amiért pedig szívből ajánlom Nektek, mert csupa jó alapanyagból áll, a belekevert pestotol, plusz szárított paradicsomtól és tökmagtól igazán nagyon finom, ráadásul gyorsan elkészül. Szerintem tökéletes lehet reggelire, vagy akár egy piknikhez, kiránduláshoz is magunkkal vihetjük uzsonnára. pestos_muffin.jpgHozzávalók:

(12 muffin)

Pesto: 

  • 50 g aszalt paradicsom (sima vagy olajban eltett) szeletelve
  • 20 g tökmag
  • 25 g parmezán/grana padano lereszelve
  • 1 nagy gerezd fokhagyma felszeletelve
  • 10-12 bazsalikom levél felaprítva
  • 4-5 ek olívaolaj (ebből lehet 2-3 ek az aszalt paradicsomon lévő olaj is)

Muffin alap:

  • 200 g teljes kiőrlésű liszt
  • 50 g zabpehely
  • 1 csomag sütőpor
  • 30 g parmezán/grana padano lereszelve
  • 20 g tökmag
  • 20 g (4 db) aszalt paradicsom felkockázva
  • 3 tojás
  • 175 g (1 kis doboz) joghurt 
  • pici só, frissen őrölt bors
  • kókuszolaj a formák kikenéséhez

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180°C fokra, egy 12 darabos muffin forma mélyedéseit kend ki kókuszolajjal.
  2. A pestohoz az összes hozzávalót tedd egy késes aprítóba, és dolgozd simára. (Ha nincs, mozsárban vagy botmixerrel.) 
  3. Egy nagy keverőtálba mérd ki muffin száraz alapanyagait: a lisztet, a zabpelyhet, a sütőport, a lereszelt sajtot, a tökmagot és a felaprított aszalt paradicsomokat. Forgasd össze az egészet.
  4. Add hozzá a tojásokat és az előkészített pestot, majd ezzel együtt jól keverd össze a masszát.
  5. Adagold bele a formákba a tésztát, és süsd 20-25 percig, amíg megsül, és szépen megpirul a teteje.  Tűpróbával ellenőrizd, hogy ne maradjon nyers a közepe. (Fontos, hogy ne süsd túl, mert kiszárad.)

pestos_muffin5.jpgÉn ezt most mindenféle plusz nélkül vittem magammal a hétvégi kiruccanásra. Ott pedig az élet hozta mi mindennel próbáltuk ki, isteni jó tökmagolajba mártogatva, vagy például egy kevés vajjal megkenve is nagyon finom. (És egy jó hideg fröccs mellé sem az utolsó...:))

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr9814987082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása