Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Rozmaringos-sütőtökös muffin fűszeres joghurttal

Napindító sós finomság

2018. január 18. - ízeknyelvén

A reggeli fontosságáról már többször is szó esett. A megszokott rutin és a jól bevált receptek nagy könnyebbséget jelentenek, főleg a hétköznapokban. Idén mégis elhatároztam, hogy igyekszem még változatosabbá tenni a nap első étkezéseit, és nem csak a hétvégére vállalok be különlegesebb fogásokat. Egyszerűbb sós muffint többször készítettem már, de általában party falatkának összejövetelekre. Ez a mostani verzió viszont valami igazán új irányt nyitott meg előttem, reggelire is szuper, igazi finomság lehet nem csak az édes testvére.sutotokos_muffin4.jpg

Nem tudom, ismeritek-e Jamie Oliver: Mindennapra superfood című könyvét, nekem az egyik nagy kedvencem. Alapvetően is kedvelem, ahogy főz, szerintem remek ötletei vannak, igazán kreatívan alkot a konyhában. A mostani receptem alapötletét tőle lestem el, ő ugyanis édesburgonyából készít reggeli muffint. Ez a verzió is elég jól hangzik, de szerettem volna valami újat kipróbálni, mivel ő is ajánlja alternatívaként a sütőtököt, így én is ebbe az irányba indultam el. A sütőtökkel amúgy is hadilábon állok, próbálunk összebarátkozni, de egyelőre csak azok az ételek váltak be nálam, amiben – be kell vallanom – elég rendesen el van nyomva az eredeti íze. (Például a krémleves, amit én kókusztejjel, gyömbérrel és naranccsal készítek, ahogy egy barátomtól tanultam. De erről majd máskor…) Azonban sose adom fel, gondoltam ez most egy remek alkalom, hogy új kísérletet tegyek ezzel az alapanyaggal, és nem csalódtam. Sőt!

A sütőtök pedig szuper zöldség, rengeteg A-vitamin van benne, ami nagyon jó hatással van a látásra és a bőrnek is jót tesz. Rengeteg rostot tartalmaz, viszont elég kevés kalóriát, kellemes eltelít, így csak hosszabb idő után éhezünk meg újra, ami szerintem a reggeli étkezést követően nagy előny.

sutotokos_muffin.jpg

A többi alapanyag esetében is igyekeztem odafigyelni, hogy csupa jó dolog kerüljön bele: teljes kiőrlésű lisztet és őrölt zabpelyhet használtam, valamint érdemes minimum félzsíros vagy sovány túrót keverni a tésztába. A póréhagyma, a fűszerek, a reszelt grana padano sajt és a sütőtök csodás ízkombinációt alkot, a mellé kikevert snidlinges görög joghurt pedig remekül kiegészíti. Két ilyen muffin elég, hogy jól induljon a nap.

Hozzávalók:

(10 muffin)

  • 30 dkg sütőtök
  • ½ póréhagyma
  • 3 tojás
  • 12,5 dkg félzsíros/sovány túró
  • 6,5 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 6,5 dkg zabliszt (zabpehely finomra őrölve)
  • 3 dkg grana padano sajt
  • 1 tk só
  • ½ tk frissen őrölt bors
  • 1 ág rozmaring felaprítva
  • néhány evőkanál magkeverék (fekete és fehér szezámmag, lenmag, napraforgómag, tökmag)
  • kókuszolaj a formák kikenéséhez

Tálaláshoz:

  • 1 kis doboz görög joghurt
  • só, bors, snidling

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180°C fokra, bélelj ki egy muffin forma 10 mélyedését muffin papírral, és ecset segítségével kend ki kókuszolajjal.
  2. A zabpelyhet az aprítógépben őröld finomra, és borítsd egy nagy keverőtálba.
  3. Add hozzá a lisztet, a tojásokat, a túrót, a lereszelt sajtot és a finomra vágott rozmaringot.
  4. A sütőtököt hámozd meg, szedd ki a magjait, darabold fel, a póréhagymát karikázd fel, majd mindkettőt tedd az aprítógépbe, és aprítsd finomra.
  5. Borítsd a hagymás-sütőtökös keveréket is a tálba, sózd, borsozd, és kézi robotgéppel jól keverd össze.
  6. Adagold bele a formákba a tésztát, szórd meg a tetejüket a magkeverékkel, és süsd 45-50 percig, amíg átsül. Tűpróbával ellenőrizd, hogy ne maradjon nyers a közepe.
  7. Keverd ki a görög joghurtot egy kevés sóval, frissen őrölt borssal és aprított snidlinggel.

sutotokos_muffin2.jpg

Süsd meg előre vasárnap, így nem kell másnap korábban kelni, és meg is van oldva a hét első felére a reggeli kérdése. Jól záródó dobozban néhány napig simán eláll.

Már a FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr7313585511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása