Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Alap amerikai palacsinta recept

2024. február 13. - ízeknyelvén

Tudtátok, hogy a farsangot lezáró nap, ami nálunk Húshagyókedd, az Angliában nem csak Shrove Tuesday, hanem Pancake day is? Azaz Palacsinta nap vagy Palacsinta kedd. A magyarázat egyszerű és logikus, ugyanis a böjti időszak előtt Húshagyókedd volt az utolsó nap, amikor tojást és zsírt lehetett enni, a palacsinta pedig egy tökéletes választás ezeknek a hozzávalóknak a felhasználására. Ha követtek angol gasztro szereplőket vagy igazából bárkit, aki tartja az angol hagyományokat vagy szereti a palacsintát, a napokban tuti szembe találkozhattatok jó néhány palacsintás recepttel, fotóval vagy videóval. Így láttam én is Jamie Oliver "ultimate pancake recipe" videóját. Nagyon tetszett, hogy egy tök egyszerű tésztát használ fel négy különböző módon. Rég nem sütöttem már palacsintát, és ettől most rögtön kedvet kaptam. Ebből a tésztából nálam most az amerikai stílusú, puha és szaftos kis korongok sültek ki. Ha már úgyis Jamie Oliver könyvhónapot tartok, jöjjön tőle egy extra recept a Palacsinta napra. amerikai_palacsinta_1.jpeg

Ő méricskélés nélkül bögrében adja meg a mennyiségeket, én akkor szeretem a bögrés módszert, ha legalább egyszer már kimértem, mennyi az annyi, így érzem biztosabbnak magam. Ráadásul "self-rising flour"-t, azaz sütőporos lisztet használ. (Ez egy másik tipikusan angol receptekben előforduló hozzávaló, anno sosem értettem, mert nálunk ez nem létezik. Angliában boltban kapható már sütőporral elkevert liszt, így azt pluszban nem kell hozzáadni sütéskor.) Igyekeztem a videóban látható méretű bögrét választani, és lemértem abban a mennyiségeket, plusz adtam hozzá külön sütőport is.  Ezzel az liszt-tej aránnyal és egy tojással tényleg nagyon jó tésztát kaptam a pufi amerikai palacsintákhoz. Szépen sültek, finom és puha palacsinták lettek, ebből az adagból 15 kisebb, ami szerintem 3-4 főre simán elég reggelire. 

A feltét lehet kb. bármi: lekvár, kakaópor, méz, juharszirup, joghurt, gyümölcsök. Mondjuk az utóbbi így februárban nem olyan egyszerű, én is fagyasztottat használtam, még volt egy kevés vegyes mix a hűtőben, ami pont jól jött. Szintén Jamie-től inspirálódva facsartam rá egy kevés narancslevet, ami jól feldobta az ízeket. 

Mivel bevált a recept, szerettem volna elmenteni későbbre is, és gondoltam megér egy bejegyzést, hátha Nektek is jól jön egy ilyen egyszerű alaptészta. (Megkockáztatom, akár még ma este is összedobhatjátok, tényleg semmi extra nem kell hozzá, és még tart a Palacsinta nap.) amerikai_palacsinta_3.jpegHozzávalók:

(15 kis pufi palacsintához)

  • 200 g liszt (1 púpos bögre, 1,25 cup - ha van mércés edényed)
  • 6 g (fél zacskó) sütőpor
  • 1 csipet só
  • 250 ml tej (1 bögre, 1 cup)
  • 1 közepes tojás
  • 1 tk vanília aroma (elhagyható)
  • vaj a sütéshez

Elkészítés:

  1. Egy közepes keverőtálba mérd ki a lisztet, forgasd össze a sütőporral és a sóval.
  2. Add hozzá a tejet és a tojást, és egy kézi habverővel keverd simára a tésztát.
  3. Közepes lángon melegíts fel egy palacsintasütő serpenyőt, tegyél bele egy kis darab vajat. Ha felolvadt jöhet bele a tészta.
  4. Kis halmokat tegyél egymás mellé - én egy 24 centis serpenyőben egyszerre hármat sütöttem -, süsd egy-két percig, amíg szépen barnul az alja, és a tetején már látszódnak a buborékok. Akkor egy lapáttal fordítsd meg, és süsd a másik oldalát is még egy-két percig. Kész is.
  5. Minden adag előtt tegyél egy kis darabka vajat a serpenyőbe.
  6. Tálald frissen a kedvenc feltéteddel.

amerikai_palacsinta_2.jpegKedvelem ezt a fajta palacsintát, a blogon is találtok pár korábbi receptet, azok is mind bevált kombinációk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr9418324975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása