Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Medvehagymás tojáskrém

Egy szuper klasszikus a szezonra hangolva

2019. április 03. - ízeknyelvén

Nem hiszem, hogy nagyon mellélövök, ha azt mondom, kb. mindenki - aki szereti persze - készített már otthon tojáskrémet. Én nagy fogyasztó vagyok, az egyik jollyjoker reggelim piritósra kenve, vagy szendvicsbe töltve… És ha már végre kezdenek megjelenni a tavasz hírnökei - végre megkezdődött a medvehagyma szezon - muszáj volt kipróbálni ebben az ízkombinációban is. Sőt, a medvehagymát nem csak aprítva, olajjá dolgozva is belecsempésztem, szerintem telitalálat.medvehagymas_tojaskrem3.jpg

Ezeknél a recepteknél igazából az a vicc, hogy leírni szinte bonyolultabb, mint elkészíteni. A lényeg friss tojás, friss medvehagyma, és egy-két kiegészítő, ami nagy eséllyel megtalálható a kamrában és a hűtőpolcon.medvehagymas_tojaskrem.jpgA medvehagyma hasznos tulajdonságairól már korábban írtam a medvehagyma pestos csirke recept kapcsán (Amit most szintén érdemes újra elővenni.) A fokhagymához hasonló ízű, csudaszép zöld levélkék gyógyhatása igen erős, például húszszor akkora az adenosin tartalma, mint a fokhagymának, ami pedig a szelén, az A-, C-, E-vitaminok összes tulajdonságával rendelkezik.

És ha már tojáskrémről van szó, az egész alapja öt gyönyörű házi tojás. (Sokszor mondom, ha tehetitek, szerezzetek be háztáji vagy szabadtartásból származó tojást. Mind az íze és az állaga nagyban különbözik a ketrecben tartott tyúkok tojásaitól - azaz sokkal jobb - másrészt szerintem megnyugtató, hogy ezek boldogabb madarak… :)) A tojás nem mellesleg nagyon jó választás reggelire: szuper jó fehérjeforrás, sok benne az ásványi anyag és a vitamin, telitett és telítetlen zsírokat is tartalmaz, cserébe nagyon kevés benne a szénhidrát. A mindenféle krémek titka, ha már jó az alapanyag, hogy ne nyomjuk el minden mással. Régebben én is sokkal több (bolti) majonézt, tejfölt, vajat használtam, de ezt szépen lassan lecsökkentettem, és hagytam érvényesülni a krém alaphozzávalóinak ízeit. Most is csak kevés vaj került bele, hogy összetartsa, pici mustár és fűszerek az ízek kedvéért - a medvehagyma adja a lelkét - és egy kis natúr joghurt, hogy könnyű legyen a krém. A medvehagymás olaj pedig a korona a tetején...

Hozzávalók:

  • 5 nagy tojás
  • 25 g puha vaj
  • 1,5 ek mustár (ebből most ½ ek dijoni mustár)
  • 3 ek natúr joghurt
  • 10 nagy levél medvehagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • sima és durva szemű só, frissen őrölt bors

Elkészítés:

  1. Főzd keményre a tojásokat. (Én hideg vízben szoktam feltenni, és miután felforrt még 10 percig főzöm.) Utána öntsd le róla a forró vizet, helyette hideg vizet engedj a lábasba, és hagyd benne, amíg teljesen kihűlnek a tojások.
  2. Pucold meg a tojásokat, és óvatosan vágd ketté, hogy a sárgáját ki tudd emelni a középről. A sárgákat tedd egy kisebb keverőtálba, a fehérjéket tedd félre.
  3. Egy villával törd össze a tojások sárgáját és alaposan keverd ki a puha vajjal, mustárral, joghurttal, frissen őrölt borssal, sóval és 5 felaprított medvehagyma levéllel.
  4. Majd reszeld bele a tojások fehérjét (én a kislukú sajtreszelőt használom) és alaposan keverd össze az egészet. Érdemes kóstolni, elég sós-e.
  5. A medvehagyma olajhoz egy nagy kőmozsárba tedd bele a maradék 5 medvehagyma levelet (nagyobb darabokra vágva), és szórd meg durva szemű sóval, és kezd el összetörni. A só segít a levelek összezúzásában. Ha már kezd krémes állagú lenni, öntsd hozzá az olívaolajat és azzal is alaposan dolgozd össze. Locsold a kész olajat az összekevert krém tetejére. 

medvehagymas_tojaskrem4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr5114736221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása