Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

A spontán sütés öröme – vörös áfonyás kakaós kocka

2017. szeptember 24. - ízeknyelvén

Van az az állapot, amikor mindenképpen valami édességre vágyik az ember. Ma két főételnek beillő receptet is elkészítettem, kísérleteztem, fotóztam, és persze kóstoltam, tulajdonképpen meg is ebédeltem. A délutáni kávém kortyolgatása közben aztán igazán megkívántam valami fincsi sütit. Vasárnap révén, már nem nagyon tudtam, akartam valami nyitva tartó boltba rohangálni, úgy döntöttem, abból sütök, ami itthon van. Őszintén bevallom, brownie-nak nem merném hívni, picit túlsült, de nagyon hasonlít a nagymamám kakaós kevertjéhez, ami nagy kedvencem volt gyerek koromban. Isteni kakaós áfonyás süti, hétvégi kávéhoz tökéletes.

vorosafonyas_brownie4.jpg

Az alap hozzávalók általában megtalálhatóak nálam, gondoltam nem lesz gond, hogy összedobjak valamit. Körbe is néztem, miből gazdálkodhatok. Rá kellett jönnöm, hogy se vaj, se margarin nincs a hűtőben, és őszintén mondom, nem is gondoltam bele eddig, hogy a sütik 90%-ban ez adja a zsiradékot. Végül megakadt a szemem Kárai Dávid: 50 édesség, amit el kell készítened brownie receptjén. Csak akkor szoktam más receptjét feltenni, ha változtatok rajta annyit, ami miatt kicsit magaménak érzem végül a végeredményt, és itt ez történt.

Először annak örültem meg, hogy olajat használ vaj helyett, meg is nyugodtam, hogy megoldottam a vaj hiányt, aztán bekukkantva a szekrénybe, rá kellett jönnöm, hogy olaj sincs itthon. Se baj, olaj helyett, gondoltam jó lesz bele a kókuszzsír, már sima lisztem sem volt pont elég, de kiegészítettem teljes kiőrlésűvel, sütőporból is alig akadt. Sima cukor helyett barna nádcukorral készítettem – mondjuk ennek a karamellás ízét amúgy is jobban kedvelem. Ha pedig már változtatok, akkor nem miért ne csavarjak rajta még egyet?! Az egészet megbolondítottam egy jó maréknyi vörös áfonyával és olvasztott étcsokival.

Mi az első tanulság? Édességre vágyó, lelkes cukrász nem adja fel! Egy kis kreativitással megoldhatjuk az alapanyag hiányt, sőt valami újat is alkothatunk.

Hozzávalók:

(kb. 20x30 cm-es magasabb falú tepsihez)

  • 4 tojás
  • 180 g barna nádcukor
  • 150 g kókuszzsír (vagy olaj)
  • 180 g liszt (nálam most 170 g fehér és 10 g teljes kiőrlésű)
  • 5 ek keserű kakaópor + egy kevés a tetejére
  • ¼ tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • 100g + 25 g szárított vörös áfonya
  • 100 g étcsoki

vorosafonyas_brownie.jpg

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180 °C-ra, és béleld ki a tepsit sütőpapírral. Ha a kókuszzsírod szilárd, akkor kb. 30 mp alatt olvaszd fel a mikroba, majd tedd félre, amíg a tojásokkal dolgozol.
  2. Egy nagy tálba üsd bele a tojásokat, és add hozzá a cukrot. Majd robotgéppel keverd addig, amíg kifehéredik, és egészen habos nem lesz.
  3. Öntsd hozzá a kókuszzsírt, és 4-5 percig keverd a géppel.
  4. Egy külön tálban forgasd össze a lisztet, kakaóport, sütőport és sót, utána add hozzá a tojásos keverékhez, és egy fél perc alatt dolgozd el csomómentesre.
  5. Egy spatulával forgass bele 100 g áfonyát és az egészet borítsd a tepsibe, oszlasd el egyenletesen, és szórd meg a maradék áfonyával. Kb. 15 perc alatt süsd meg. A brownie akkor igazán finom, ha a közepe még kissé ragad. (Azért mondom, mert én 20 percig sütöttem, és már nem ragadt a közepe, ezért nem lett brownie.) Ha kész, tedd félre hűlni.
  6. Gőz felett olvassz fel 100 g étcsokit, majd csurgasd a süti tetejére, hintsd meg kakaóporral és kockára vágva tálald.

vorosafonyas_brownie3.jpgIsteni vasárnap délutáni desszert, hamar elkészül, nem is kellenek hozzá bonyolult alapanyagok – ha odafigyelünk arra, hogy az alap dolgok mindig legyenek otthon.

Ebből következik a második tanulság: el kell mennem bevásárolni…

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr9412893038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása