Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Napindító szuper gyümölcsös energiaitalok

Gyömbéres-körtés smoothie variációk

2017. szeptember 12. - ízeknyelvén

Az elmúlt években nagyon népszerűvé váltak a különböző reggeli italok, sok üzletben, kávézóban kérhetünk már mindenféle smoothie-t, turmixot. Sokáig nem gondoltam volna, hogy egy ital formájában kellő energiát juttathatunk a szervezetünkbe, tipikusan az az ember voltam, aki akkor gondoltam teljesnek egy étkezést, ha valóban ettem is valamit. A kíváncsi, újdonságokra vágyó énem viszont – ahogy máskor is – felülkerekedett, és elkezdtem itthon kísérletezni. A turmixokkal rég megbarátkoztam, a tejes, gyümölcsös, édeskés ízekkel hamar azonosultam. Szépen lassan aztán tovább léptem, a fűszerezéssel, és néhány plusz hozzávalóval egészségesebb és szuper finom koktélokat mixeltem, amik önmagukban is megállják a helyüket, mint napindító étkezés. Nem mondom, hogy minden reggel, de alkalmanként csak jót tehet az üdítő változatosság.

kortes_smoothie4.jpg

Hétvégén a piacon jártam, és alig győztem válogatni a különböző szépséges gyümölcsök, zöldségek közül. Kicsit el is szaladt velem a ló, és jó sok mindent összevásároltam. Ilyenkor nem is nagyon lehet kirobbantani a konyhából, élvezem, mennyi mindent készíthetek ezekből az alapanyagokból. A nagy főzés, sütés miatt, most nem volt időm hosszan reggelizni, így jutott eszembe, hogy gyorsan összedobok két smoothie-t a következő reggelekre. Alig 5-10 perc alatt el lehet készíteni, ráadásul akár előző nap is, mert hűtőben gond nélkül eláll egy-két napig, még jót is tesz neki, ha van ideje összeérni az ízeknek.

Ha már ősz, akkor a körte remek alap, az egyik kedvencem ebben az időszakban. Azontúl, hogy finom, nagyon magas rosttartalmú és alacsony glikémiás indexű gyümölcs, aminek köszönhetően lassabban szívódik fel a szerveztünkben, emiatt tovább tart a jóllakottság érzése, és hosszú távon csökkenti a koleszterin szintet is. Fahéjjal, egy kis vaníliával megbolondítva isteni pite töltelék is lehetne, de tavaly például lime-mal ízesítettem, és egy igazán pikáns lekvárt főztem belőle.

Ha a lime passzol valamihez, akkor tuti, hogy gyömbérrel is remek lesz, oda vagyok azért a csípős, friss ízért, valahogy tényleg azt érzem, hogy feltölt energiával. A gyömbért amúgy is csodaszernek tartják, erősíti az immunrendszert, remek gyulladás csökkentő, megfázás ellen is az egyik legjobb természetes gyógymód, ezt már én is tapasztaltam.

Ami miatt pedig gyönyörű zöldben pompázik az egyik italom, az a spenót. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de amikor először olvastam a különböző zöld turmixokról, őszintén bevallom, én teljesen elképzelhetetlennek tartottam, hogy zöldséget igyak. (Igaz, évekkel ezelőtt arra sem tudtak volna rávenni, hogy répát tegyek egy sütibe, és azóta már az egyik kedvencem a répatorta…) Most már nyitottabban állok ezekhez a dolgokhoz, ezért adtam egy esélyt a „zöldség az italban” dolognak is, és azt kell mondjam, működik. Nem mondom, hogy átlagos ízvilága van, de gyümölcsökkel, fűszerekkel kombinálva nekem abszolút bejött ez a variáció. A spenótnak nem mellesleg igen magas a vas, kalcium, magnézium, A-, C-, E- és K-vitamin tartalma és természetes rostforrás, nagyon jó méregtelenítő hatású, előzőekhez hasonló tuti alapanyag. Az őszi-téli időszakban tökéletes vitamin bomba.

 Fahéjas-gyömbéres körte smoothie

kortes_smoothie.jpg

Hozzávalók:

 (1 adaghoz)

  • 2 körte
  • ½ tk frissen reszelt gyömbér
  • ¼ tk fahéj
  • 1 ek zabpehely
  • 3 ek natúr joghurt
  • ½ dl víz (ez attól függően lehet több-kevesebb, mennyire sűrűn szereted)

Elkészítés:

  1. A körtét vágd fel, szedd ki a magját és kockázd fel, a gyömbért reszeld le.
  2. Tegyél minden alapanyagot a turmixgépbe, és addig pörgesd, amíg teljesen homogén állaga nem lesz.

Spenótos-gyömbéres körte smoothie

kortes_smoothie2.jpg

Hozzávalók:

 (1 adaghoz)

  • 2 körte
  • 1 kis marék bébispenót
  • 1 kisebb banán
  • ½ tk frissen reszelt gyömbér
  • 1 tk agave szirup (helyettesíthető mézzel, vagy akár el is hagyható)
  • 3 tk citromlé
  • ½ dl víz (ez attól függően lehet több-kevesebb, mennyire sűrűn szereted)

Elkészítés:

  1. A körtét vágd fel, szedd ki a magját és kockázd fel, a banánt hámozd meg, karikáz fel, a gyömbért reszeld le.
  2. Tegyél minden alapanyagot a turmixgépbe, és addig pörgesd, amíg teljesen homogén állaga nem lesz.

Mindkettőt ihatod így frissen, vagy hűtsd be, akár egy éjszakára is, hogy összeérjenek az ízek. Magaddal viheted munkába, vagy akár edzés előtt is adhat egy kis plusz energiát. Kísérletezz otthon, a variációk száma tulajdonképpen végtelen, a fűszereket, gyümölcsöket és igen, a zöldségeket is kombináld bátran, használd a kedvenc alapanyagaidat.

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr2412824624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása