Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Citromos-krémsajtos mini kuglóf

2020. január 31. - ízeknyelvén

Nagyon szeretem ezt a kis kuglóf formát, bármilyen sütiből igazán különleges darabot varázsol. Ráadásul ebben a méretben nagyon jól tölthető, amit érdemes kihasználni. Ez a citromos változat is szuper jól mutat a hétvégi közös ebédet követő kávé/tea kísérőjeként, és milyen finom! Még pár hete sütöttem a családi összejövetelre - szemfülesek instán már láthatták a képet -, és végre volt időm, hogy megírjam Nektek a posztot a recepttel együtt.citromoskuglof3.jpg

A recept alapja Márk Szonja: Édesem süteményei könyvéből való, ezt alakítottam át egy kicsit a saját ízlésem szerint. A sokféle citrus helyett én most a csodás meyer citromot használtam, ez egészen különleges darab, a citrom és a narancs/mandarin keveréke. Ilyenkor január-februárban lehet beszerezni, színében is ízében is inkább narancsra, mandarinra emlékeztet: narancssárgább színe van, kevésbé savanyú mint a sima citrom, és jó sok leve van, a héját nehezebb hámozni, de azért érdemes megpróbálni. Természetesen, ha nem találtok meyer citromot, a sima is megteszi!citromoskuglof.jpgA másik extra ebben a verzióban a krémsajtos töltelék, ami szuperül kiegészíti a süteményt. Hasonlót csináltam már a Csokoládés Guinness kuglóf esetében - jut eszembe lassan itt lesz Szent Patrik Napja, idénre is kéne valami jópofa ír ihletésű fogás. :)

Most térjünk vissza erre a citromos sütire. Az eredeti recepthez képest kevesebb és sima helyett nádcukrot tettem bele, a sokféle citrus helyett pedig meyer citrom került bele, na meg ugye az extra töltelék.citromoskuglof2.jpgHozzávalók:

 (12 mini kuglóf)

  • 2 tojás
  • 150 g barna nádcukor
  • 125 g natúr joghurt (görög vagy sima)
  • 65 g extra szűz olívaolaj (~ 1 dl, de én mérleggel mértem)
  • 180 g finomliszt
  • ½ csomag sütőpor
  • ½ tk + 1 csipet só
  • 3 meyer citrom lereszelt héja, 1 citrom leve (lehet sima citrom is)
  • 250 g mascarpone
  • 2 ek porcukor

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 175°C-ra (légkeverésen), és vedd elő a mini kuglóf formákat (ezek szilikonosak, ezért külön nem kell kikenni, de ha más formát használasz, kis olívaolajjal kend ki), és tedd őket a sütőből kivett rácsra. (Megtöltve majd egyszerűbb lesz a ráccsal együtt betenni a sütőbe.)
  2. Válaszd szét a tojásokat, a sárgáját tedd egy nagyobb keverőtálba, add hozzá a cukrot, és keverd elektromos habverővel pár perc alatt habosra.
  3. Keverd össze a joghurtot és az olívaolajat, ½ citrom levét egy külön tálkában, majd keverd hozzá a cukros részhez.
  4. Mérd ki a lisztet, sütőport, ½ tk sót, a 3 citrom lereszelt héját és forgasd össze a nedves keverékkel.
  5. A tojásfehérjéből egy csipet sóval együtt verj kemény habot, majd folyamatosan adagolva egy spatulával forgasd bele a tésztába, így szép levegős lesz, és nem esik össze.
  6. Én habzsákba töltve adagoltam a rácsra állított formákba kb. ¾-ig, de természetesen kanállal is lehet. Arra figyelj, hogy elég híg a krém, óvatosan töltsd meg a formákat, majd vigyázva tedd ráccsal együtt az előmelegített  sütőbe.
  7. Kb. 20-25 perc alatt süsd meg őket, tűpróbával ellenőrizd, nem nyers-e a közepük. Hagyd a formában 5-10 percre, majd szedd ki egy rácsra a sütiket és hagyd teljesen kihűlni. (Ha akarod egyenesre vághatod az alját, hogy szép egyenesen álljon. Engem nem zavar, hogy egyik-másik olyan kis ferdécske, így nem bántottam.)

Miközben sülnek a kuglófok készítsd el a tölteléket:

  1. Egy kis tálkában robotgéppel keverd simára a 250 g mascarponét a 2 ek átszitált porcukorral és ½ citrom levével.
  2. Kanalazd a krémet habzsákba, és felhasználásig tedd hűtőbe.
  3. A kihűlt minikuglófokat töltsd meg a krémmel, és ha szeretnéd még reszelhetsz rá egy kevés citrom héjat. Tálald a süti mellé a maradék krémet. (Szerintem sose rossz egy kis extra krém, de ha mégsem vágysz rá, akkor a fenti adag fele is elég csak a töltésre.)

citromoskuglof7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr3115448848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása