Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Gyümölcsös ricotta jégkrém

2019. június 20. - ízeknyelvén

Már alig vártam, hogy igazán fagyizós idő legyen, és most már remélem nem kiabálom el, ha azt mondom, hogy tényleg nyár van, és ez egy jó ideig így is marad… Ennek örömére, itt egy új jégkrém recept, mindössze pár hozzávalóból gyorsan összeállítható, és utána mehet is néhány órára a fagyasztóba. (Ez a nehéz része… várni…)ricotta_jegkrem5.jpg

Volt otthon egy doboz ricottám - ez mondjuk nálam gyakran előfordul, mert annyira szeretem, hogy mindig veszek, mikor akciós -, és nem igazán tudtam eldönteni, ezúttal mit készítsek belőle. Nagyon szeretem ezt az olasz sajtfélét (mondjuk technikailag akár túró is lehetne), mert könnyű (mind állagában, mind adottságaiban: alacsony a zsír- és kalória tartalma), már magában is finom, és igazán ezerarcú, hiszen sós és édes ételek is készíthetőek belőle. Nem véletlenül mondom mindig, az olaszok tudnak valamit, ha főzésről-sütésről- evésről van szó...

Bár sokféle módon használtam már fel a ricottát, fagyi most először készült belőle. Görög joghurttal habosra keverve igazán szuper alapot kaptam, amit egy kevés mézzel és vaníliával dobtam fel. Igazából annyira finom már így is, hogy szerintem magában is megállná a helyét, de érdemes mindenféle szezonális gyümölccsel még felturbózni. Nálam most barack és áfonya volt otthon, így ennek a kettőnek a kombinációját használtam (de simán el tudom képzelni mindenféle piros gyümölccsel is), nagyon jól passzolnak a friss, egyszerre édes és savanykás gyümölcsök a ricottás krémhez.ricotta_jegkrem4.jpgKét fő érvem van az otthoni jégkrém készítés mellett (a fagyi készítés mellett egyelőre csak azért nem tudok érvelni, mert nincs fagylaltgépem… Még! De rajta van van a listán…). Egyrészt árban sokkal kedvezőbb (már nagyon jó áron lehet mindenféle formákat is beszerezni, és csak egyszer kell megvenni), másrészt - és szerintem ez az ami igazán fontos - sokkal egészségesebb, mint a bolti. Persze otthon is lehet hedonista verzióban készíteni, de akkor sem kerül bele annyi cukor, tartósítószer, színezék meg ki tudja még mi minden… Néha persze én is elcsábulok, főleg, hogy ezt nem tudom például elvinni a strandra, de otthonra már jó ideje nem veszek pálcikás jégkrémet.ricotta_jegkrem2.jpgHozzávalók:

(forma mérettől függően kb. 10-12 mini vagy 6 közepes jégkrém)

  • 250 g ricotta
  • 180 g (közepes doboz) görög joghurt
  • 1 ek méz
  • ½ vaníliarúd kikapart magja
  • 100 g áfonya
  • két kisebb őszibarack (~100 g meghámozva, kimagozva)

Elkészítés:

  1. A ricottát és a görög joghurtot borítsd bele egy kis keverő edénybe, és kézi habverővel keverd homogén és enyhén habos állagúra.
  2. Adj hozzá egy-két evőkanálnyi mézet és egy fél vaníliarúd kikapart magjait és ezekkel is keverd össze.
  3. A gyümölcsöket mosd meg, a barackot hámozd meg és kockázd fel. Rétegezd a formákba a krémet és a gyümölcsöt, szúrj bele pálcikát, tedd mélyhűtőbe legalább 5-6 órára, hogy megfagyjon.

ricotta_jegkrem3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr7014900338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása