Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Rumos rebarbara torta házi fagylalttal

2018. június 29. - ízeknyelvén

A húgom kért meg, hogy készítsek valamilyen rebarbarás sütit. Nem is tudom, ezelőtt ettem-e egyáltalán, de az biztos, hogy még sosem készítettem belőle semmit, eddig boltban vagy piacon sem nagyon láttam (bár lehet csak azért, mert nem is nagyon kerestem…) Lényeg a lényeg, egy ilyen kérésnek, kihívásnak nem tudok ellenállni, meg sem próbálok.rebarbara_torta2.jpg

Életemben először dolgoztam ezzel a zöldséggel, ezért a minél többféle módon szerettem volna kipróbálni. Már azon is meglepődtem, hogy nem gyümölcs, hiszen a recepteket böngészve általában desszertekben vagy húsok mellé tálalt édes szószókban találkoztam vele. Ötletek után kutatva három olyan receptet is találtam, amiknek egy-egy részlete nagyon megfogott. Alapvetően egy könnyű, de nem száraz sütire vágytam, a rummal megbolondított rebarbarát mindenképp ki szerettem volna próbálni, és mikor egy fagyis receptre is rábukkantam, összeállt a fejemben a teljes koncepció. Egy kicsit tekertem-csavartam, így született meg az én alkohollal megbolondított, szaftos süteményem, amit pikáns rebarbarás-málnás fagylalttal és egy igazán karakteres ízű rumos sziruppal nyakon öntve tálalok. Igazi ízbomba, tényleg nem mindennapi élvezet.

Nem mondom, időigényes recept, viszont egyáltalán nem bonyolult. A fagyit akár előre is elkészítheted, úgyis több időre van szükség, hogy összefagyjon. Ráadásul ennyi alapanyagból egy elég nagy adag készül, így ezzel még jó ideig kényeztetheti magát az ember, ha tombol a hőség, vagy csak túl hosszú volt a nap, és megérdemlünk némi finomságot lazításképpen.rebarbara_torta.jpgHozzávalók:

Rebarbarás-málnás fagyi:

  • 250 g rebarbara
  • 2 ek víz
  • 2 ek (20g) barnacukor
  • 100 g málna
  • 150 g mascarpone
  • 150 ml habtejszín

Tortátoz (20 cm-es forma), sziruphoz:

Rebarbara:

  • 3 szál (~ 400 g) rebarbara
  • 150 g barnacukor
  • 2 dl rum

Tortaalap:

  • 75 g puha vaj
  • 120 g barnacukor
  • 2 tojás egyesével
  • 1 tk vanília kivonat
  • 50 ml habtejszín
  • 2 ek (50g) natúr joghurt
  • 160 g liszt
  • ½ zacskó (6g) sütőpor
  • ½ tk szódabikarbóna
  • csipet só

Tortatető:

  • 20 g liszt
  • 60 g barnacukor
  • 30 g vaj

Elkészítés:

Rebarbarás-málnás fagyi:

  1. Melegítsd elő a sütőt 170°C-ra.
  2. Mosd meg, majd karikázd fel a rebarbarát (a végeit vágd le, azokra nem lesz szükség), és tedd egy magasabb falú, hőálló tálba. Szórd meg 2 ek barnacukorral, locsolj rá 2 ek vizet.
  3. Süsd kb. 20-25 perc alatt puhára, majd tedd félre hűlni.
  4. Ha kihűlt a rebarbara, a szaftjával együtt öntsd át egy magasabb falú tálba, borítsd hozzá a megmosott málnát, és turmixold simára egy botmixerrel. (Dolgozhatsz turmixgépben is.)
  5. Tegyél félre 2-3 ek gyümölcsös masszát, a többihez add hozzá a krémsajtot és a tejszínt, majd a mixerrel vagy turmixban dolgozd össze.
  6. Öntsd át egy kb. egy literes – fagyasztóba tehető – dobozba, kanalazd a tetejére a félretett gyümölcsmasszát, és egy kanállal finoman forgasd bele, de ne keverd el teljesen.
  7. Tedd legalább 6 órára, vagy akár egy éjszakára a mélyhűtőbe. Fogyasztás előtt érdemes legalább 10 perccel korábban kivenni a fagyasztóból.

Torta és szirup:

  1. Mosd meg, majd karikázd fel a rebarbarát (a végeit vágd le, azokra nem lesz szükség), egy kisebb lábasban áztasd be a cukorral elkevert rumba 10 percre, hogy kicsit megszívja magát, majd kis lángon főzd 20 percig, tedd félre.
  2. Melegítsd elő a sütőt 180C°-ra, és béleld ki egy 20 centis tortaforma alját sütőpapírral, az oldalát vajazd és lisztezd ki.
  3. Egy nagy keverőtálban kockázd bele a puha vajat, add hozzá a cukrot, és keverd habosra robotgéppel.
  4. Egyesével keverd el benne a tojásokat, majd add hozzá a vanília kivonatot, habtejszínt, natúr joghurtot és az egészet keverd simára.
  5. A lisztet forgasd össze a sütőporral, a szódabikarbónával és csipet sóval, majd a keveréket forgasd össze a többi hozzávalóval. Ne keverd túl.
  6. Öntsd bele az előkészített formába, egyengesd el a tetejét. Halmozd rá, és egyenletesen oszlasd el a szirupból kivett rebarbarát.
  7. A maradék vajat, lisztet és cukrot kézzel vagy egy villával gyorsan dolgozd össze, majd morzsold a sütemény tetejére.
  8. Előmelegített sütőben süsd kb. 25 perc alatt arany barnára. Tűpróbával ellenőrízd, nem maradt. e nyers a közepe.
  9. Hagyd a formában 10 percig hűlni, majd óvatosan szedd ki a formából, emeld át egy rácsra. Hagyd teljesen kihűlni.
  10. Amíg sül a torta, a rebarbara főzéséből megmaradt szirupot tedd vissza a tűzhelyre, és kis lángon rotyogtatva, kb. 30 perc alatt sűrítsd be a felére.
  11. A kihűlt tortát kínáld egy-két gombóc fagyival és a rumos sziruppal meglocsolva.

rebarbara_torta3.jpgBevallom, azt hittem, jobban látszódni fog a morzsás réteg a torta tetején, de nekem teljesen összesült. Az íze meg az állaga így is remek lett, abszolút érezhető a torta alsó és felső rétege közötti különbség. A hűs fagyi, a ragacsos szirup nagyon jól kiegészítik ezt a süteményt.rebarbara_torta4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr1114079011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása