Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Egyszerű citromos áfonyás sütemény

2023. május 12. - ízeknyelvén

Kicsit nehezen indul be a tavasz, és én is nehezen találok vissza ide. Pár hónapja elköltöztünk, és belakni egy új otthont, hosszú folyamat, de persze alapvetően jó értelemben. Az biztos, hogy sok a teendő, és nehezen szakítok időt a kikapcsolódásra, ez esetben a főzésre, sütésre, fotózásra. Na de kifogást mindig könnyű keresni… Ami nagyon motiváló, hogy ilyenkor már egyre több friss alapanyag érhető el, ami újra meghozza a kedvemet, hogy alkossak. Szép nagy doboz áfonyát vettem, és bár ez is olyan gyümölcs, amit simán megeszek magában is, szerettem volna sütni belőle valamit, és fotózni is. Az új "háttérem" pedig a csempe a konyhában, annyira szeretem! Nem meglepő, de ez az egyik kedvenc részem az új otthonunkban.afonyas_suti_4.jpeg

Szeretem az áfonyát, gyönyörű a színe és olyan finom. Volt otthon még pár bio citrom is, ezért olyan sütit kerestem, amiben mindkettő megjelenik. Tieghan Gerard receptjeit nagyon kedvelem, sokat elkészítettem már. Végül most is nála találtam meg, amit kerestem. Az ő süteményét vettem alapul, azt formáltam kicsit az otthoni alapanyagok, forma méret és bevált változtatások alapján. A lekvárt és kakukkfüvet elhagytam, cukor mennyiségét csökkentettem, a citromét növeltem. Nagyon puha, szaftos süti a végeredmény, nem édes, inkább savanykás a benne lévő citromtól és a rajta lévő máztól, és az áfonya szemektől. Szerintem szuper kísérője egy csésze kávénak vagy teának.afonyas_suti_2.jpegHozzávalók:

(kb. 20x12 centis formához)

  • 100 g szobahőmérsékletű vaj
  • 75 g barna nádcukor
  • 1 kisebb kezeletlen héjú citrom héja és leve
  • 100 g tejföl
  • 2 tk vaníliakivonat
  • 3 tojás
  • 185 g liszt
  • 9 g sütőpor
  • 1 nagy csipet só
  • 200 g friss áfonya
  • 2-3 ek porcukor

Elkészítés:

  1. Sütőt melegítsd elő 180°C-ra, egy kb. 20x12 centis gyümölcskenyér formát vajazz és lisztezz ki.
  2. A szobahőmérsékletű vajat mérd ki egy nagyobb tálba, és robotgéppel keverd simára a cukorral és a citrom lereszelt héjával.  
  3. A citrom kifacsart levéből ½ evőkanállal tegyél félre a mázhoz. A többit öntsd a vaníliakivonattal és a tejföllel együtt a vajas-cukros keverékhez és dolgozd össze.
  4. Egyesével keverd hozzá a tojásokat is.
  5. Ezután következnek egyszerre a száraz alapanyagok: a liszt, sütőpor és egy nagy csipet só, ezeket is keverd bele a tésztába.
  6. Végén forgasd bele az áfonya háromnegyedét.
  7. Öntsd át a keveréket az előkészített formába, szórd meg a maradék áfonyával, majd süsd kb. 55 percig, amíg arany pirosra sül a teteje, és a tűpróbával sem ragad már a tészta.
  8. Hagyd a formában hűlni negyed órát, majd óvatosan emeld át egy rácsra a süteményt és hagyd teljesen kihűlni.
  9. A sziruphoz keverj el csomómentesen a maradék fél evőkanál citrom levébe 2-3 evőkanál beleszitált porcukrot, és ezzel csorgasd le a sütemény tetejét. Díszítsd pár szem friss áfonyával.

afonyas_suti_3.jpeg

Múlt hétvégén a keresztgyerekeimtől kaptam anyák napjára ezt a szép lila virágot, amit terv szerint majd kiültetek, ha lesz hova, addig is szuperül mutat az ablakban és az áfonyás süti mellett is. 

afonyas_suti_1.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr6418121678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása