Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Vörösboros fügelekvár kardamommal és naranccsal

2021. szeptember 28. - ízeknyelvén

Egyszerűen imádom a fügét! A blogot elnézve ezt nehéz is lenne letagadni, főleg így, hogy az írással kihagytam egy évet, így újra ősszel jelentkezem, ami ugye a füge szezonja. Remélem nem bánjátok! Én örülök, hogy újra itt vagyok, főzök, fotózom, írok. Újrakezdés fügelekvárral...fugelekvar4.jpeg

Nemrég jó nagy zsák érett fügét kaptam egy barátomtól ajándékba. Náluk annyi termett, hogy jól jött egy lelkes fügerajongó, nehogy kárba vesszen a termés, én pedig boldogan jelentkeztem. (Remélem egyszer nekem is lesz fügefám, igazi kánaán lenne az ősz!) Ez nem az a lilahéjú és piros belsejű fajta, hanem inkább a zöldes-bronzos típus, viszont puha és édes, tökéletes olyan receptekhez, ahol nem a forma számít. Az egyik feléből fagylaltot főztem. (Fotókat láthattátok az instagram oldalamon.) A másik feléből pedig ez a három kis üveg lekvár készült. 

Az alapötletet Márk Szonja Főzz be és süss! könyvéből vettem. A vörösboros fügelekvár receptjét naranccsal és kardamommal egészítettem ki, egy kis plusz csavart adva az alapnak. Tökéletes egy szelet pirítósra desszert gyanánt vagy reggelire, de akár egy karakteresebb fajta, mondjuk kecskesajt mellé is el tudom képzelni, némi dióval, friss füvégel szuper borkorcsolya lehet.fugelekvar2.jpeg

Hozzávalók:

(3 kis üveg - kb. 600 ml lekvárhoz)

  • 600 g füge
  • 120 ml portugieser (vagy más száraz vörösbor)
  • 150-180g 3:1 befőzőcukor
  • 1 közepes narancs leve és héja (kezeletlen héjú a legjobb)
  • 6 szem kardamom

Elkészítés:

  1. A fügét alaposan mosd meg, a kemény szárvégeket vágd le, majd darabold fel 6-8 felé a gyümölcsöt, és tedd egy közepes méretű lábasba.
  2. Önstd hozzá a vörösbort, a narancs kifacsart levét és annak lereszelt héját, és adj hozzá 6 szem kardamomot, majd alacsony lángon főzd amíg a gyümölcs kissé megpuhul. (Kb. 15 perc, fügétől függ)
  3. Ezután add hozzá a cukrot, vedd feljebb a lángot, hogy felforrjon, majd vedd vissza újra alacsony lángra, és rotyogtasd addig, amíg besűrűsödik. (Újabb kb. 15 perc, attól függ, mennyire akarod besűríteni.) 
  4. Ha kész, zárd el, és hagyd hűlni pár percig.Végül távolítsd el belőle a kardamom magokat, és öntsd át sterilizált üvegekbe.
  5. Én miután lezárom az üveget 5-10 percre fejre állítom, és csak utána vissza, hogy a vákuum magára húzza a kupakot. Dunsztban hagyom kihűlni. Így hűvös helyen, sokáig elálll. Felbontás után tedd hűtőbe.

fugelekvar.jpeg

TIPP: Egy kis üveg lekvár szépen feldíszítve, címkézve szuper ajándék is lehet. Már csak alig két hónap van karácsonyig, és szerintem nem rossz előre gondolkodni, egy ilyen lekvár megfelelően eltéve, simán eláll az ünnepekig. ;)

fugelekvar3.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr6416702716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása