Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Csokis-banános zabsüti

5 hozzávaló, 5 perc összeállítás, 25 perc sütés

2020. május 06. - ízeknyelvén

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én rendszerint úgy járok, hogy megveszek egy nagy fürt banánt (azt a szép, még félig zöldet, mert igazán azt szeretem), amiből párat meg is eszem, aztán pikpak, pár nap alatt, már egyre barnább és puhább gyümölcsök néznek rám a konyhapultról. Amiket ezután csak tovább kerülgetek - mert ilyenkor már magában nem az igazi -, amíg egészen feketés-barnás héjuk nem lesz, akkor pedig már nincs mese, azonnal készíteni kell belőlük valamit. Szerintem amúgy az ilyen esetek miatt született meg a banánkenyér receptje is, amit én is nagyon bírok, de most valami jóval egyszerűbbre vágytam. Na így lettek ezek a zabsütik.csokis-bananos_zabsuti_3.jpg

Pár napja botlottam bele ebbe banános-zabsüti receptbe, pont jókor, mert vészesen barnult a megmaradt 4 banánom. Ez egy három hozzávalós változat, amihez néhány plusz jó ötlet is van a leírásban. Nekem sem kellett több, megnéztem az itthoni készleteket, mivel tudnám feldobni egy kicsit. Semmi extra nem került bele, csak egy kevés étcsoki és fahéj, de ezektől igazán finomak lettek ezek a sütik.csokis-bananos_zabsuti_2.jpgAz összeállítás nagyon egyszerű, lényeg, hogy tényleg jó érett banánt használjatok hozzá. Ami azért is megéri, mert már önmagában annyira édes, hogy semmilyen extra cukorfélére nincs szükség pluszba hozzá. Ez nem egy ropogós keksz, inkább egy kicsit ragacsos, masszívabb süti, ami tök jó lehet tízóraira, a délutáni kávé mellé vagy mondjuk edzés előtt, ha kell egy kis löket. Ebből a mennyiségből fagyis kanállal adagoltam 20 nagyobb sütit. (Praktikus eszköz, ehhez a ragacsos tésztához.) Lehet akár kisebbeket is formázni, így a sütési idő is lerövidülhet. Könnyű csökkenteni is a mennyiséget, mindent úgy kalkuláltam, hogy simán elkészíthető legyen akár egy nyomi banánból is, ha csak annyi árválkodna otthon.

Hozzávalók:

(20 nagyobb süti)

  • 400 g zabpehely
  • 4 nagyon érett banán
  • 2 tk vanília kivonat
  • 1 tk fahéj
  • 60 g magas kakaótartalmú étcsoki (a min. 60%-osat ajánlom)

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180°C-ra (légkeverésen), és egy nagy tepsibe fektess sütőpapírt. (Ez a mennyiség két tepsibe fér bele kényelmesen. Nekem egy tepsim van, két körben sütöttem meg.)
  2. Egy nagy tálba tedd bele a megpucolt banánokat, és villával egészen krémesre törd össze őket.
  3. Add hozzá a vanília kivonatot, és ezt is keverd bele.
  4. Add hozzá a zabpelyhet és a fahéjat (ezeket akár külön is összekeverheted előtte), majd az egészet alaposan dolgozd össze egy spatulával, amíg szépen egyenletes össze nem áll az egész.
  5. Ezután forgasd bele az apróra darabolt étcsokit is.
  6. Fagyaltos kanállal, vagy evőkanállal adagolj 20 gombócot a két tepsibe, majd a tetejüket nyomkodd le, hogy kb. fél-egy centi magas lapos sütiket kapj.
  7. Süsd tepsinként kb. 25 perc alatt aranybarnára. Tedd egy rácsra, amíg teljesen ki nem hűl.

csokis-bananos_zabsuti_6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr4415664340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása