Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Kapros cukkinifőzelék chilis-snidlinges tükörtojással

Egyszerű és nagyszerű - tökéletes nyári fogás

2019. július 05. - ízeknyelvén

Kaptam egy óriási nagy cukkinit a hétvégén. Az első gondolatom az volt, hogy megtöltöm, hiszen erre tökéletes lett volna. Viszont akitől kaptam, elmondta, hogy ő a másik példányból főzeléket készít majd. Nekem meg nyílt a szemem nagyra, mert még sosem csináltam cukkiniből főzeléket. Olvastam már ilyen recepteket, de valahogy sosem jutottam el a megvalósításig. Végülis ez is egy tökféle, működnie kell főzelékként is… Ráadásul sokkal gyorsabb és kevésbé összetett, mint a töltött változat.cukkinifozelek6.jpg

A tavalyi tökfőzelék receptemet vettem alapul. Az egyedüli macera a cukkini legyalulása (szerintem ezt nem készítik elő a piacon, úgy mint a tököt, sajnos...), de ez sem tart tovább 5-10 percnél, cserébe a tökhöz képest fele annyi a főzési idő. Összesen kb. fél óra az egész, és már lehet is kanalazni. Ez nem egy bonyolult recept, nincs benne semmi trükk, vagy extra hozzávaló. A fűszeresen megsütött tükörtojás pedig nagyon jól feldobja ezt a könnyű és egyszerű fogást. (Persze süthettek mellé húst vagy halat is.)

Nagyon sokféle cukkinis receptem van már, többször is mondtam, hogy mennyire bírom ezt a zöldséget, annyi arca van. Leves, saláta, főétel és desszert is készíthető belőle.  Ami pedig a belső értéket illeti: alacsony kalóriatartalom, magas A-, többféle B és C vitamin tartalom és mindenféle ásványianyag is van benne, például kálium, foszfor, magnézium és kalcium. Most érik mindenhol, érdemes gyakran elkészíteni. cukkinifozelek.jpg Hozzávalók:

 (4 adaghoz)

 Cukkinifőzelék:

  • 1 kg cukkini legyalulva
  • 3 szál újhagyma
  • kis csokor kapor
  • 1 dl fehérbor
  • 1 kis doboz (175 g) alacsony zsírtartalmú tejföl
  • 1 kk só, ¼ kk fehérbors
  • 1 ek kókuszzsír/olívaolaj

Fűszeres tükörtojás:

  • Tojás (személyenként 1-2)
  • aprított snidling és friss vagy szárított chili
  • pici só
  • kevés kókuszzsír vagy olívaolaj 

Elkészítés:

  1. A zöldségeket mosd meg, az újhagymát vékonyan karikázd fel, cukkini két végét vágd le, majd gyaluld le. (Én az az otthoni zöldségszeletelőmet használtam erre a célra, nem lesznek olyan vastagok a csíkok, mint mikor a piacon veszi az ember a gyalult tököt, de így hamarabb meg is fő.)cukkinifozelek2.jpg
  2. Vegyél elő egy nagyobb lábast, és kezdj el benne melegíteni egy evőkanálnyi zsiradékot közepes lángon.
  3. A felkarikázott újhagymát párold pár perc alatt üvegesre a lábasban.
  4. Egy kis csokor kapor szárának végét vágd le, a többit aprítsd fel, a felét keverd hozzá a hagymához, majd borítsd bele a legyalult cukkinit, forgasd össze az egészet, egy-két percig pirítsd.
  5. Ezután öntsd bele a fehérbort, hagyd pár percig forrni, amíg elpárolog belőle az alkohol, majd önts hozzá még egy deci vizet, adj hozzá egy kiskanálnyi sót, egy kevés fehérborsot és fedő alatt néha megkavarva főzd 5-10 percig. (Tényleg hamar meg van, nem kell szétfőzni a cukkinit.)
  6. Két merőkanálnyit tegyél át egy edénybe, és a kis doboz tejföllel együtt turmixold simára. A maradék finomra aprított kaporral együtt keverd hozzá a lábasban maradt tökhöz. Itt érdemes kóstolni, és ha kell, még sózni. Végül pár perc alatt főzd össze az egészet.

cukkinifozelek5.jpg

  1. A tükörtojáshoz forrósíts fel egy tapadásmentes serpenyőt, adj hozzá egy-két kiskanálnyi zsiradékot (serpenyő mérete és tojások számától függően. Nem kell sok, csak, hogy ne legyen száraz a serpenyő.)
  2. Közben apríts fel egy kevés snidlinget és ízlés szerint chilit.
  3. Üsd bele a tojásokat a serpenyőbe, szórd meg sóval és a felaprított fűszerekkel, majd vedd közepesre a lángot, és pár perc alatt süsd meg a tojásokat. (Az idő attól függ, hogy szereted, én úgy, ha még szépen remeg a közepe, és ha felvágom,  kifolyik a sárgája.)

cukkinifozelek3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr6414924250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása