Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Füstölt sonkás rántotta, répa-retek salátával

Szuper reggeli húsvéti alapanyagokból egy kis csavarral, nem csak húsvétra ;)

2019. április 24. - ízeknyelvén

A húsvéthétfő a locsolóké, amikor a lányok már reggel egyedül maradnak otthon a lelkes, versekkel és - reményeim szerint - vízzel érkező látogatókat várva. Nálunk megvallom, volt némi csalás és előlocsolás már vasárnap is, de ettől függetlenül hétfőn egyedül kezdtem a napot. A reggelim hozzávalói adottak voltak - nyugtassatok meg, hogy nem csak nálam tele még a hűtő mindenféle húsvéti finomsággal - de úgy döntöttem, hogy egy kicsit csavarok a hagyományos húsvéti hidegtálas megoldáson, és helyette összedobtam magamnak egy meleg reggelit.  A hozzávalók nem változtak, csak az elkészítés módja, szerintem szuper maradékmentő, hűtőkiürítős recept lett.
husveti_rantotta_repa-retek_salataval_3.jpg

Bár ilyen későn nagyon ritkán van húsvét, én valahogy mégis mindig ehhez az ünnephez kötöm a tavasz igazi kezdetét, főleg, ami az ételeket illeti. Imádom, hogy ilyenkor nagyon sok friss zöldség kerül az asztalra, finom paradicsom, újhagyma, pikáns retek, mellette a sonkalében főtt tojás (elképesztő íze lesz tőle), és persze a főtt sonka, az egész megkoronázása pedig a csodás házi kalács. Megsúgom, én vasárnap még mindig hazamegyek reggelizni, mert anyukám minden évben isteni húsvéti reggelit varázsol az asztalra.

Tudom, ilyenkor sokszor nagy evés-ivás van, és persze én sem szeretek kimaradni semmi jóból, de szerintem nagyon sokat számít, hogy lehetőség szerint tartsunk mértéket, illetve kiegyensúlyozottan együnk. Végre rengeteg friss és nyers zöldséget kapható, és a tojás is szuper reggeli hozzávaló. Fontos, hogy ilyenkor is kellő vitamin és tápanyag jusson a szervezetünkbe, érdemes az arányokra odafigyelni.

A rántottához zsiradék szinte nem is kell, ha a sonkában van, ráadásul a tojást is ízesíti. Az egészet most egy szelet teljes kiőrlésű kenyérre halmoztam, amit tálalás előtte megpirítottam. Jöhet a tetejére egy kevés torma is, így lesz teljes a húsvéti rántotta. Mindemellé kevertem egy nagy halom salátát, aminek friss retek és répa adja a ropogós alapját, ezt egy kevés citrom, rukkola és újhagyma teszi pikánssá. Kiváló reggeli, nem csak húsvétkor.husveti_rantotta_repa-retek_salataval_4.jpgHozzávalók:

(1 főre)

  • 2 tojás
  • 1 ek tej
  • 1-2 újhagyma (mérettől függően)
  • 1 szelet húsvéti sonka (nálam most kötözött sonka)
  • 1 kis sárgarépa
  • 1 nagyobb retek
  • 1 kis marék rukkola
  • 1-2 kk citromlé
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 kk olívaolaj (ha a sonka nagyon száraz)
  • 1 szelet kenyér (nálam most teljes kiőrlésű)
  • kis kanálnyi torma, ha szereted

Elkészítés:

  1. A salátához mosd meg a zöldségeket. Egy kis tálba karikázz bele egy kis újhagymát (ha nagyobb van akkor egy felet, vegyesen mind a fehér és a zöld végéből), adj hozzá 1-2 kk citromlevet, kevés sót és frissen őrölt borsot.
  2. Hámozd meg a sárgarépát, vágd le a retek végeit, és késsel vagy zöldségszeletelővel vágd fel csíkokra, egy kis marék rukkolával együtt forgasd a hagymához. Tedd félre.
  3. A rántottához egy tálkában keverd ki a tojást egy kevés borssal és egy evőkanálnyi tejjel.
  4. Egy serpenyőbe tedd bele a kis darabokra tépett sonkát, egy felkarikázott kis újhagymát (ha a salátához egy nagyobb felét használtad, akkor annak a másik felét). Ha kell, tegyél mellé egy kevés olívaolajat, és picit pirítsd át.
  5. Add hozzá a tojásos keveréket, és pár perc alatt süss belőle szaftos rántottát.
  6. Halmozd rá egy előtte megpirított kenyérre, jöhet rá egy kis kanálnyi torma (Én most kevésbé csípős verziót választottam, a nagyon erőset nem szeretem), végül halmozd mellé a salátát.

husveti_rantotta_repa-retek_salataval_2_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr7314780370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása