Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Az ősz kedvenc színű krémlevese, ezúttal sütőtök helyett sárgarépából

Kókuszos sült sárgarépa krémleves

2017. október 27. - ízeknyelvén

Gyönyörű sárgaszínű krémlevest főztem nem rég, de ezúttal nem az ősz legnagyobb sztárja, a sütőtök a főszereplő – bár kétségtelen, hogy nálam is az elsők között van, főleg ha levesről van szó – hanem az egyszerű sárgarépa adja ezt a csodás színt. Persze némi csavar sosem árt, így kis ázsiai beütés: kókusz, gyömbér, koriander teszi még finomabbá ezt a remek levest.

sargarepa_kremleves.jpg

Nem mondhatjuk, hogy hamar jött a klasszikus őszi időjárás, sőt még mindig várat magára. Lassan november is itt van, és szerencsére még csak egy nagyon masszívan hideg hét van mögöttünk. Nem mintha bánnám, hogy vissza-visszakacsint a nap, sőt két hete még rövid ujjúban ücsörögtem a szabadban. A hosszú hétvége nagy részében is tökéletes kirándulós idő volt, a beköszöntő esős hétfőt pedig azért nem bántam, mert jól esett a konyhámban sürögni, nem volt hiányérzetem, hogy már nem mozdulok ki.

Bár az eső csak egy napig tartott, és azóta újra elbújt a nap, a hőmérséklet azért jóval lejjebb esett, elkell a sál, és a vastagabb pulcsi sem árt. A szipogós megfázásom is makacsul visszatért. Kénytelen leszek beismerni, hogy lassan az évszak hidegebbik felébe érkeztünk, és az előző bekezdésemmel kénytelen leszek elbúcsúzni erre a szezonra a 20 fokoktól. Sebaj, lelkes szakács, abből hozza ki a legtöbbet, ami adatik. Ezek a körülmények pedig csak felerősítik bennem egy melengető bögrényi leves iránti vágyódásomat. Készüljetek! Több leveses receptre lehet majd számítani.

Most ezt a sült sárgarépa krémleves receptet mutatom meg Nektek. Hogy miért hangsúlyozom, hogy sül? Mert higgyétek el, hihetetlenül feldobja ez az elkészítési mód, az átlagos főtt zöldségektől mérföldekre van, legalábbis szerintem. Az évek során többször találkoztam már azzal, hogy hosszabb főzési időt részben vagy teljesen sütéssel váltják ki, én is többször próbáltam már, nagy sikerrel. Répából nagyon nem is készítettem volna levest, de a Street Kitchen oldalán tavaly belebotlottam ebbe a receptbe, és muszáj volt kipróbálnom. Azóta alakítgattam, kombináltam más receptjeimmel, így született meg ez a verzió. Remélem Nektek is ízleni fog!

Hozzávalók:

 (3-4 adag)

  • 50 dkg sárgarépa (megpucolva kb. 35 dkg)
  • 1 nagyobb alma meghámozva (én a savanykásabbat szeretem)
  • 2 ek kókuszzsír
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1-2 ek gyömbér frissen lereszelve
  • ¼ tk kurkuma
  • ¼ tk őrölt koriander vagy néhány szem koriander mag összetörve
  • 5 dl víz vagy zöldségalaplé
  • 2 dl kókusztej
  • só, bors
  • kókusz reszelék vagy kókusz chips és koriander a tálaláshoz

sargarepa_kremleves2.jpg

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 200 °C-ra. Hámozd meg a répát és az almát, utóbbiból vágd ki a magházat., és mindkettőt vágd fel nagyobb darabokra.
  2. Egy kisebb tepsibe egyengesd el a répát és az almát alma, sózd, borsozd, locsolj rá 1 ek kókuszzsírt és süsd 20 percig.
  3. A hagymát pucold meg, és kockázd fel. Majd egy lábasban 1 ek kókuszzsírral közepes lángon kezd el párolni.
  4. Add hozzá a reszelt gyömbért, a koriandert és a kurkumát, 1-2 perc alatt pirítsd őket össze.
  5. Jöhetnek hozzá a megsült zöldség és gyümölcs, majd a víz vagy zöldségalaplé és a kókusztej. Közepes lángon főzd további 10 percig.
  6. Botmixerrel turmixold simára, ízlés szerint fűszerezheted még.
  7. Kókuszreszelékkel/kókuszchipsel és friss korianderrel tálald.

Megfázásra remek, na meg amúgy is! Igazi lélekmelegítő fogás…

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr3513094800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása