Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Körtés-pekándiós brownie

2020. augusztus 27. - ízeknyelvén

Nem ez volt életem legjobb időszaka, leginkább ezzel az idézettel tudnám jellemezni: “Ma egész jól indult a napom...aztán felkeltem.” Na nekem ez volt az augusztus: az első pár nap, a szülinapom még szuper hónapot ígért, aztán minden elromlott. Igaz, már az elmúlt hónapokban sem voltam túl aktív itt a blogon, a főzés és a fotózás iránti lelkesedésem is rohamosan csökkent, ami máskor boldoggá tett, sajnos nem tudott kikapcsolni, feltölteni.

Most viszont beiratkoztam egy online fotós tanfolyamra Szöllősi Kiss Orsihoz, ami kifejezetten telefonos fényképezéshez ad tanácsokat, pár napja végre megnéztem a tananyagokat is. Most még zsong a fejem a sok infótól, de nagy löketet adott. Újra lelkesen álltam neki ételeket összeállítani, sütni, komponálni, beállításokat nézegetni, fotózni. Végre újra érzem, amit korábban, hogy finomakat sütni, főzni, szépen tálalni, milyen jó érzés! Most erősen kapaszkodom ebbe a lelkesedésbe, hogy ne hagyjon el újra. Az örömködés egyik első szereplője ez a brownie lett. :)kortes-pekandios_brownie2.jpeg

A sütőtökös brownie receptjét dolgoztam át, zöldség helyett viszont a hűtőben várakozó ricotta került a tésztába. Így igazából ez egy ricottás-körtés-pekándiós brownie. Gyors, egyszerű, és kávé mellé tökéletes, vagy csak úgy... :)kortes-pekandios_brownie4.jpegHozzávalók:

  • 150 g vaj
  • 100 g étcsoki (legalább 60%-os)
  • 150 g barna nádcukor
  • 250 g ricotta
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 3 nagy tojás
  • 100 g liszt
  • 50 g keserű kakaópor
  • ½ zacskó sütőpor
  • 1 nagy csipet só
  • 2-3 kisebb körte
  • 30-40 g (nálam most 16 szem) pekándió

Elkészítés:

  1. Sütőt melegítsd elő 180°C-ra, és bélelj ki egy kb. 20x30 centis, magasabb falú tepsit sütőpapírral.
  2. Gőz felett olvaszd össze a vajat a csokival és a barna cukorral, amíg teljesen homogén állagú nem lesz. Tedd félre picit hűlni.
  3. Öntsd át a csokis keveréket egy nagyobb keverő tálba, dolgozd el benne a ricottát és a vanília kivonatot, majd egyesével add hozzá, és keverd bele a tojásokat is. 
  4. A száraz alapanyagokat (liszt, kakaó, sütőpor, só) mérd ki egy másik tálba, majd forgasd össze.
  5. Szitáld hozzá a csokis keverékhez, és forgasd össze egy spatulával, amíg homogén állagú nem lesz.
  6. A körtét mosd meg, vágd ki a magházat, és szeleteld fel vékony csíkokra.
  7. A tésztát oszlasd el a sütőpapírral kibélelt tepsiben, majd helyezd rá a körteszeleteket és a pekándiót. Például ahogy én, vagy ahogy Neked tetszik.
  8. Süsd 20-25 percig, majd tűpróbával ellenőrizd. Akkor jó, ha a teteje már szépen megsült, de még kicsit ragacsos a közepe. (Én itt követtem el egy kisebb hibát, pár perccel tovább sütöttem. Bár finom szaftos és puha lett, de már nem volt ragacsos a közepe.)

Tálald magában vagy fagyival, lekvárral, körteszósszal, kompóttal.kortes-pekandios_brownie.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr1416178630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása