Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

A török étkezdék egyik sztárja kicsit megbolondítva

Joghurtos padlizsánsaláta aszalt paradicsommal

2017. október 17. - ízeknyelvén

Szerintem senkinek nem kell bemutatnom a török étkezdék sláger köretét: a joghurtos padlizsánsalátát. Nálam még az egyetemista időkben kezdődtek az éjszakai gyrosozások, majd mikor elkezdtem dolgozni, továbbra is elég rendszeresen látogattam a török büféket, de inkább már csak ebédidőben. Évek óta nagy kedvencem ez a saláta, de valamiért sokáig azt gondoltam, ezt otthon nem tudnám ilyen jól reprodukálni. Ahogy egyre többet főztem magamra – és emiatt egyre kevesebbet jártam ki máshova enni, viszont hiányoztak a korábban megszokott fogások, ízek – elkezdtem utána olvasni, és rájöttem, hogy ebben az esetben sem nagy ördöngösségről, hanem egy itthon is könnyen elkészíthető ételről van szó.

padlizsansalata.jpg

A padlizsán nálam nagy kedvenc, nagyon sok variációban készítem, lehet az padlizsánkrém, grillezett, töltött vagy rakott padlizsán, ebben a formában pedig egy isteni hideg saláta. Arra figyeljetek oda, hogy serpenyőben sütésnél csak úgy szívja magába az olajat, és így már kicsit megbillen a fitt életmód, de sütőben sütve, már egészen kevés olajjal vagy akár olajmentesen is elkészíthetitek. Amellett, hogy finom, többek közt tele van antioxidánsokkal, így támogatja a szervezeted, a szíved, érrendszered védelmét, valamint többféle B-vitamint is tartalmaz, ami a központi idegrendszer egészségét, a megfelelő májműködést segíti elő, és hozzájárul a megfelelő vércukor- és koleszterinszint kialakításához.

Egy szó, mint száz szuper kis zöldségről van szó, rengeteg felhasználási móddal, én csak ajánlani tudom. Tökéletes példa arra, hogy készítsünk néhány egészséges alapanyagból, egy igazán finom és könnyű salátát. A paradicsom már csak ráadás, a padlizsánhoz remekül passzol, akár frissen, akár aszalva is. A friss paradicsomok között már egyre kevesebb az igazán finom darab, de aszalva…ha engem kérdeztek, egy falatnyi nyár, ami olasz hegyeket és partokat idézi fel bennem…

padlizsansalata3.jpg

Hozzávalók:

 (2-3 adaghoz)

  • 1 közepes padlizsán (~350 g)
  • 35 g aszalt paradicsom
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 330 g ( 1 nagy doboz) görög joghurt
  • ½ citrom héja, ¼ citrom leve
  • 2 tk friss oregánó
  • só, bors
  • 1-2 ek olívaolaj

Elkészítés:

  1. A sütőt melegítsd elő 200°C-ra.
  2. A padlizsánt kockázd fel, terítsd szét egy nagy tepsin, és sóval, frissen őrölt borssal szórd meg. Locsolj rá egy kevés olívaolajat, majd süsd meg kb. 20 perc alatt, aztán hagyd teljesen kihűlni.
  3. Az aszalt paradicsomot vágd vékony csíkokra, az oregánót aprítsd fel, reszeld le a citrom héját.
  4. Keverd hozzá a joghurthoz az oregánót, paradicsomot, az összezúzott fokhagymát, facsard hozzá 1/4 citrom levét, sózd, borsozd. Végül forgasd bele a kihűlt padlizsán kockákat is.
  5. Tedd egy-két órára a hűtőbe, hogy jól összeérjenek az ízek.

Ezzel a kis csavarral és az oregánóval fűszerezve egy igazán különleges fogást hoztam össze, ami tök jól feldob egy szelet natúr kisütött húst, de akár mártogatósnak vagy önmagában is megállja a helyét.

padlizsansalata2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr6313006282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása