Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

A párolt zöldségeken túl – egy megbolondított, sütőben sült köret

Répa és édesburgonya dióval, parmezánnal összesütve

2017. október 04. - ízeknyelvén

Engem egy tányér színpompás étellel teljesen le lehet venni a lábamról. Gyönyörű formák, színek és én csak mosolyogni tudok, na meg persze azonnal éhes leszek. Ez csak akkor kínos, amikor szakácskönyvek, újságok vagy blogok oldalain látom ezeket a csodákat, és nincs lehetőségem azonnal megkóstolni őket. Ennek ellenére órákat tudok eltölteni ilyen képek nézegetésével, recept olvasással, és ilyenkor mindig kedvet kapok, hogy én is valami szépet és finomat alkossak. Főleg, amikor számomra valami igazán különleges alapanyaggal találkozom. Nézzétek, milyen gyönyörűséges zöldségekre bukkantam, répa és édesburgonya, de a színűk…rikító sárga és lila!

sult_zoldsegkoret5.jpg

Imádom a zöldségeket, de őszintén megmondom, a párolt verzióban elég ritkán készítem, mert számomra unalmas, és sokszor mindennek egyforma puha állaga lesz a végére. (Persze lehet, csak én vagyok anti-talentum, ha parolásról van szó.) Ha egészen natúr zöldségeket ennék, sokszor nyersen kerül a tányérra, vagy ha megoldható, csupán pár perc alatt roppanósra főzöm, de ezerszer jobban szeretem, sütőben vagy grill serpenyőben picit felturbózva megsütni.

A répa, édesburgonya, sőt a dió jó hatásairól is írtam már korábbi receptek kapcsán: magas vitamin tartalom, sok hasznos élettani hatás és még sorolhatnám. Ezért most is nem is ezt szeretném hangsúlyozni. Mi a lényeg szerintem? Cseréljük le minél gyakrabban a sima krumplis vagy rizses köreteket, és építsünk be minél több zöldséget az étkezéseinkbe, akár nyersen, akár ilyen formán feldobva. Tudom, sokan nem hiszik el, hogy kiadós és finom köretet lehet zöldségekből összehozni, sokáig én sem hittem. Néhány egyszerű trükkel azonban igazán ízletessé tehetjük ezeket a remek alapanyagokat, és még a fitt életmódból sem csúszunk ki. Löttyintsünk rá egy kevés olívaolajat, morzsoljunk rá friss vagy szárított fűszereket, szórjuk meg egy kevés dióval, tökmaggal, reszeljünk rá sovány sajtot. Vagy egyszerűen csak vágjuk a megszokottól eltérő formára, tálaljuk egy szép tálban, ilyen bolondériák is feldobhatnak egy fogást.

Lehetőségek tárháza áll előttünk és néhány apró csavar is elég, hogy valami újat alkossunk, és szívesebben együnk zöldségeket. A színek változatossága pedig már csak a ráadás, hogy lássuk az ősz is milyen gyönyörű dolgokat tartogat. Ez most az én egyik verzióm. (Bár sajnos a fényviszonyok nem kedveztek a fotóknak, de remélem azért így is látszik, milyen szép őszi szivárvány sült ki belőle.)

Hozzávalók:

(3-4 adaghoz)

sult_zoldsegkoret.jpg

  • 3 nagy répa (nálam sárga, narancs és lila)
  • 1 kisebb édesburgonya (most gyönyörű lila)
  • 1 kis marék dió
  • grana padano (vagy más kemény sajt)
  • petrezselyem
  • só, bors
  • 1 ek olívaolaj

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180°C-ra, és készíts elő egy hőálló tálat.
  2. Hámozd meg a zöldségeket, és egy szeletelővel vagy késsel vékonyan karikázd fel.
  3. Váltakozva tedd egymás mellé a zöldségeket. Nekem maradt annyi hely középen, hogy egy kis szuflé formával kitámasszam. (Emiatt jött az ötlet, és később idekerült egy könnyű dresszing, mint mártogatós.)
  4. Szórd meg a durvára aprított dióval és petrezselyemmel, reszelj rá grana padano sajtot, sózd, őrölj rá fekete borsot, csepegtess rá egy kevés olívaolajat.sult_zoldsegkoret3.jpg
  5. Tedd a sütőbe kb. 30 perce, amíg megsül. Még picit roppanós lesz, a sütéstől enyhén édeskés, a borstól és a diótól pikáns.

Tálalhatod húsok mellé köretnek, de egy jó dresszinggel, akár egy könnyű vacsorának is megállja a helyét. Próbálj ki minél többféle zöldséget, sütve, grillezve és persze párolva is, ha úgy tetszik. A lényeg, hogy találj rá a kedvencedre, és készítsd el minél több verzióban.

sult_zoldsegkoret6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr5412923901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása