Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Füge-alma lekvár

2023. október 09. - ízeknyelvén

Még egy szezonzáró recept, aztán ígérem jövök az őszi mindenfélékkel. Most már évek óta, rengeteg fügét kapok az egyik barátunktól, amit nagyon szeretek, szinte nem győzöm felhasználni. Egy pár üveg lekvárt mindig főzök belőle, nem nagy mennyiséget, inkább kóstoló céllal, szeretek kísérletezni az ízekkel. Ezúttal almával és kakukkfűvel kombináltam, szerintem jól összeillenek. A színe szép aranyos, bronzos, a fűszerezés nem lett domináns, de picit érezni a kakukkfüvet, más lett mint az eddigiek. Ha nálatok is megbújik még egy kevés füge, érdemes kipróbálni ezt a receptet is.fuge_alma_lekvar_1.jpegAz aszalt fügét sosem szerettem, de emlékszem mikor először kóstoltam friss fügét. Nem volt extra a helyszín, de itthon akkor még nem nagyon láttam, Szlovákiában voltunk egy szimpla élelmiszerboltban. A szép, kerek, sötétlila szemek elcsábítottak, és külső után az íz csak még inkább magával ragadott. Azóta imádom, és minden évben alig várom a szezont. Itthon inkább az aranyosabb változat a jellemző, de ezt is nagyon megszerettem, ha megnézitek a blogot, számos receptet találtok édes és kissé sós variációkhoz is. Ezt is kedvelem a fügében, hogy jól passzol mindkét kategóriába.

Mikor eljutottam a lekvár főzésig, már csak fél tál fügém volt, ezért jutott eszembe, hogy kiegészítem valami mással. Almát is kaptunk most, ezért esett rá a választásom, nem domináns az íze, szerintem jó párosítás lett. A kakukkfű pedig egy kis csavar benne, lehet legközelebb még bátrabb leszek, jól áll az íze, de nem lett erős a fűszerezés. Én szeretem, ha nem teljesen homogén a lekvár állaga, ezért nem aprítottam teljesen apróra a gyümölcsöket. Attól függően, hogy mennyire szereted a rusztikusabb változatokat, vághatod Te is kisebb-nagyobb darabokra.

Örülök minden visszajelzésnek, ha kipróbáljátok a receptet kérlek, írjátok meg, hogy sikerült, hogy ízlett.fuge_alma_lekvar_4.jpegHozzávalók:

(4 kis üveg - kb. 1 l lekvárhoz)

  • 600-650 g füge
  • 600 g alma (megpucolva kb. 400 g)
  • 1 dl víz
  • 200-250g 3:1 befőzőcukor
  • 1 közepes citrom leve és héja (kezeletlen héjú a legjobb)
  • 10-15 ág kakukkfű ág levelei

Elkészítés:

  1. A fügét alaposan mosd meg, a kemény szárvégeket vágd le, majd darabold fel 6-8 felé a gyümölcsöt. Az almát hámozd meg, vágd ki a magházat és kockázd fel kb. a füge darabokkal azonos méretűre. A kakukkfű ágról húzd le a leveleket.
  2. Tedd a gyümölcsöket egy közepes méretű lábasba, egy deci vízzel, a citrom kifacsart levével és lereszelt héjával együtt, és alacsony lángon főzd kb. 20-25 percet, amíg a gyümölcsök kissé megpuhulnak.
  3. Ezután add hozzá a cukrot, vedd feljebb a lángot, hogy felforrjon. Add hozzá a kakukkfű leveleket, majd vedd vissza újra alacsony lángra, és rotyogtasd addig, amíg besűrűsödik. (Újabb kb. 15-20 perc, attól függ, mennyire akarod besűríteni.) 
  4. Ha kész, zárd el, és hagyd hűlni pár percig, majd öntsd át sterilizált üvegekbe. (Nekem ez a mennyiség 4 kb. 250 ml-es üvegbe fért bele.)
  5. Én miután lezárom az üveget 10-15 percre fejre állítom, és csak utána vissza, hogy a vákuum magára húzza a kupakot. Dunsztban hagyom kihűlni. Így hűvös helyen, sokáig eláll. Felbontás után tedd hűtőbe.

 fuge_alma_lekvar_2.jpeg

fuge_alma_lekvar_3.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr5818229225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása