Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Sós muffin?! Naná!

Szezámmagos sonkás-sajtos minimuffinok

2017. április 26. - ízeknyelvén

Tudom, általában ha meghalljuk a muffin szót, édességre gondolunk. De higgyétek el, a sós verziója legalább annyira finom. Ha házibuliba megyünk, vagy mi fogadunk vendégeket, akkor az egyik legjobb választás lehet. Talán a legkevésbé elrontható sütiről van szó, ami gyors, mindent összekeverhetünk egy tálban, és mehet is a sütőbe. Hát kell ennél egyszerűbb? Rengeteg variációban elkészíthetjük, kedvünk szerint szerepelhetnek benne a különböző hozzávalók. Én most a klasszikus – sonka-sajt – párosítást szezámmaggal bolondítottam meg.
szezammagos_muffin.jpg

Hétvégén újra vendégek jöttek hozzám, nagyon élvezem ezeket az alkalmakat, hogy másoknak főzhetek, süthetek. Mivel én sem vagyok annyira édesszájú, illetve tudtam, hogy ők is örülnének neki, ezekkel az apró sós harapnivalókkal is készültem. (Persze most sem álltam meg, hogy csak egyfélét készítsek, mert a sós mellé azért valami édes is kell. Ez már csak így van. Azt a receptet is hozom majd.)

Azért is nem a hagyományos méretben sütöttem meg őket, mert valahogy mindig úgy gondoltam, hogy az embert – engem biztosan – jobban vonzzák a kisebb falatkák, amiket könnyen és feltűnés nélkül bekaphat.

A Mesterszakácskönyvek sorozat muffinos kötete az egyik első szakácskönyvem volt. A „variációk egy témára” tökéletes példája. Mindig átlapozom, ha ötleteket gyűjtök. Én így működöm: sokat olvasok, pörögnek a kerekek, és végül összeáll az én variációm. A muffinok mellé most még egy pirított szezámmaggal készült mártogatóst is kevertem, de önmagában is megállják a helyüket.

Hozzávalók:

Minimuffinok

(18 darabhoz)

  • 10 dkg liszt
  • ½ csomag sütőpor
  • ½ kk só
  • ¼ kk bors (én, ha lehet, a frissen őröltre szavazok)
  • 40 g szezámmag
  • 5 dkg sonka a kedvencedből
  • 5 dkg kemény sajt – lehet füstölt is
  • 1 tojás
  • 2 dl joghurt

Mártogatós:

  • 10 g szezámmag
  • 50 g krémsajt
  • 2 ek görög joghurt
  • 1-2 kk olívaolaj
  • só, bors

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180 °C-ra, és vajazd ki a muffin formát.
  2. Egy nagy tálban keverd össze a lisztet, sütőport, sót, borsot és 30 g szezámmagot.
  3. A sonkát vágd fel apró kockákra, a sajtot reszeld le, és mindkettőt add a lisztes keverékhez.
  4. Üsd hozzá a tojást, öntsd bele a joghurtot, és az egészet jól dolgozd össze.
  5. Adagold az előkészített formába és szórd meg a maradék szezámmaggal.
  6. Süsd kb. 25-30 percig, amíg szépen megpirul, tűpróbával ellenőrizd.

Amíg kihűlnek a muffinok, készítsd el a mártogatóst.

  1. Száraz serpenyőben pirítsd le a szezámmagot. Ez a kis lépés sokkal karakteresebb ízt ad az egésznek.
  2. Borítsd át egy edénybe, add hozzá az olívaolajat, és botmixerrel kezd el összedolgozni.
  3. Jöhet a joghurt, a krémsajt és a fűszerezés. Kedved szerint teljesen homogénné is eldolgozhatod, de én jobban szeretem, ha kiérzem a szezámmagot.

szezammagos_muffin_2.jpgTermészetesen ugyanúgy elkészítheted normál muffin méretben is, lehet csak az én kattanásom a több-kisebb verzió. A lényeg, hogy mindenképp próbáld ki a sós sütiket, és alkosd meg a saját kedvencedet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr412454863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása