Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Egyszerű szilvás omlós sütemény

2023. augusztus 29. - ízeknyelvén

Nagyon régóta ez az egyik kedvenc sütim. Anyukám mindig sütött ilyet, mikor eljött a szilvaszezon, ma is bármikor tudok neki örülni, mikor ezzel fogad minket. Egy nagyon egyszerű alap recept, most végre leírtam a mennyiségeket, hogy mindig meglegyen segítségnek, ha eszembe jut. szilvas_suti_1.jpeg

Egy nagy láda szilvát kaptunk ajándékba, és ilyenkor mindig jön a pánik, mit is készítsek belőle. Nagyon szeretem a szilvát, de nagy mennyiséggel sosem tudok mit kezdeni. Ti szeretitek? Mit szoktatok készíteni belőle? Bármilyen tippnek nagyon örülök! Most is maradt még a végén szűk fél kiló, amikor eszembe jutott az anyukám féle fahéjas-szilvás süti. Klasszikus egyszerű, de nagyszerű recept. Az alapja omlós linzertészta, amire félbevágott szilva és fahéjas cukor kerül. Semmi több. Már csak sütni kell.

A szilvát jó ideig mindig az őszi gyümölcsök közé soroltam, de igazából augusztusban már bőven érik, szóval ha engem kérdeztek, ilyenkor simán fel lehet dobni ezt a süteményt is - főleg, amikor még langyos - egy nagy gombóc vanília fagyival. Apropó, ha már fagyi, ha kapok még szilvát, tuti készítek belőle fagylaltot is, úgyis isteni. 

Ez a mennyiség körülbelül egy nagy tepsibe elég. A hagyományos sütőbe való tepsibe elfért volna egy kicsit több tészta is, de mivel porcukrot csak karácsonykor veszek, most is rájöttem, hogy az eredetileg szükséges mennyiségnek csak a kétharmada van otthon. Sebaj, gyors, arányos mennyiség csökkentés után, pont jó lett minden, és így is majdnem kitöltettem a tepsit, és a szilva is pont elég volt. Ezt csak azért meséltem el, ha épp nincs mindenből pont elég, se menjen el az ember kedve a sütéstől, az arányokat tartva nem lehet nagy gond.

Gyors és egyszerű vendégváró ez vagy uzsonna, és szerintem a gyerekeknek is ízleni fog, legalábbis én nagyon szerettem már akkor is.

Hozzávalók:

  • 200 g liszt
  • 130 g hideg vaj felkockázva
  • 65 g porcukor
  • 1 tojássárgája
  • 1 csipet só
  • 5 g sütőpor
  • fél citrom lereszelt héja
  • 1 ek tejföl (~25 g)
  • 4-500 g szilva
  • 1 ek barna nádcukor
  • ½ tk fahéj

Elkészítés:

  1. A lisztet és hideg vajat morzsold össze egy nagy tálban. 
  2. Add hozzá a porcukrot, tojássárgáját, sót, sütőport egy fél citrom lereszelt héját és egy evőkanál tejfölt és kb. egy perc alatt dolgozd össze. Én a robotgép dagasztó karját használom, a végén pedig gyorsan átgyúrom.
  3. Tedd folpackba, enyhén kilapítva, majd hűtőbe kb. 40 percre.
  4. Melegítsd elő a sütőt 180°C-ra (légkeveréssel), vegyél elő egy nagy tepsit és béleld ki sütőpapírral.
  5. A szilvákat mosd meg, végd félbe és magozd ki.
  6. A barna nádcukrot keverd össze a fahéjjal.
  7. Lisztezett felületen nyújtsd ki 3-5 mm vastagra a hűtőből kivett tésztát (kb. 35x25 cm téglalapra), majd óvatosan emeld át a sütőpapírra. Én lisztezett sodrófára szoktam óvatosan rátekerni a kinyújtott tésztát, majd úgy kiteríteni a tepsiben.
  8. Villával szurkáld meg a tésztát, majd vágott felükkel felfelé helyezd rá a szilvákat és szórd meg az egészet a fahéjas cukorral.
  9. Tedd sütőbe kb. 20 percre, amíg szépen megprirul a tészta széle és a szilva levet ereszt.
  10. Vedd ki a sütőből, és hagyd kihűlni, majd felvágva tálald. (Ha szereted dobj rá egy gombóc vanília fagyit.)

szilvas_suti_2.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr6818203455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása