Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Gyors barackos-szedres-leveles egy kis kakukkfűvel

2023. július 28. - ízeknyelvén

Régen jártam itt, régen volt új recept. Ennek az egyszerű sütinek, viszont olyan szép színe, isteni illata és fanyar de telt íze lett, hogy gondoltam megmutatom Nektek. Receptnek mértékkel mondanám, mert nagyon egyszerű, de azért leírom, hogy készítettem.barackos-szedres_3.jpeg

Az egészet a nemrégiben kapott baracklekvár ihlette. Nagyon szeretem a barackot, az őszit, nektarint leginkább frissen megenni, a sárgát pedig lekvárnak. Szerencsére néha a jó időzítés is elég, hogy ilyen finomsághoz jussak. Barátokhoz ugrottam be, és pont a baracklekvár üvegbe töltésére érkeztem, micsoda mázli. Vagy időzítés? Lényeg, hogy jókor voltam jó helyen, és így egy nagy tál (literes méretű) sárgabaracklekvárral tértem haza. Persze rögtön pörögtek a kerekek, miben fogom felhasználni, a piskótatekercstől kezdve… Végül persze eddig csak a reggeli pirítósomon landolt egy-egy nagy kanállal. Ennél sokszor nem is kell több, hogy jól induljon a nap.barackos-szedres_1.jpegTegnap viszont a családom jött vendégségbe, és szerettem volna valami desszertet is a vacsora végére. Időm csak kevés volt, így a szokásos gyors megoldáshoz nyúltam, a kész leveles tésztához. Azt már tudtam, hogy a baracklekvárt mindenképp teszek bele. Szerencsére találtam szép sárgabarackot és ott virítottak mellette ezek a dundi szederszemek, úgyhogy abból is vettem egy keveset. Ezzel nagyjából meg is voltam: leveles tészta, lekvár, barack és szeder, plusz a tészta szélét meghintettem egy pici barnacukorral is, hogy ropogós legyen. És ami egy pici csavart ad az egésznek a friss kakukkfű. Szerintem a barack és a kakukkfű jól passzol egymáshoz. Ekkora mennyiségben nem lesz domináns, de egy picit megbolondítja. Plusz egy technikai trükk, hogy még gyümölcsök nélkül picit elősütöttem a tésztát, mert sokszor az a tapasztalat, hogy a nehéz töltelék alatt nyers marad a tészta. Az előkészítés max. negyed óra, aztán irány a sütő. Felvágás előtt, érdemes várni picit, hogy ne essen szét, illetve megkenni még egy pici lekvárral a gyümölcsöket, hogy fényesek legyenek. A végeredmény nagyon barackos, inkább fanyar mint édes sütemény, szerintem szuper desszert egy nyár esti vacsora után. barackos-szedres_4.jpegHozzávalók:

  • 1 csomag kinyújtott leveles tészta
  • 4-5 ek sárgabaracklekvár
  • 5 nagyobb sárgabarack
  • 125 g szeder
  • 1 kisebb tojás
  • 2 ek barna nádcukor
  • 2-3 ág friss kakukkfű

Elkészítés:

  1. Sütőt melegítsd elő 180°C-ra, vegyél elő egy nagy tepsit. Ha előre kinyújtott leveles tésztát használsz, akár annak a sütőpapírján is megsütheted.
  2. Verd fel a tojást egy kis tálba.
  3. Tekerd ki a leveles tésztát, kend meg a szélét kb. két centi szélesen tojással, majd hajtsd fel (készíts peremet) kb. egy centi szélességben. Kend le a felhajtott peremet is tojással, és szórd meg egy kevés cukorral. A tészta közepét szurkáld meg villával.
  4. Tedd az előmelegített sütőbe, és süsd elő 10 perc alatt.
  5. Addig mosd meg a gyümölcsöket, a barackot vágd félbe, magozd ki, és vékonyan szeleteld fel. 
  6. Az elősütött tésztát vedd ki a sütőből, ha megemelkedett a közepe, szurkáld át, le fog ereszteni.
  7. A peremet szabadon hagyva óvatosan kend meg 4-5 kanál baracklekvárral, helyezd el rajta a felszeletelt barackokat és a szedret. Szórj a tetejére egy kevés friss kakukkfüvet.
  8. Tedd vissza a sütőbe és süsd még 25-30 percet, amíg a gyümölcsök átsülnek, és a tészta széle megpirul.
  9. Vedd ki a sütőből, és hagyd kihűlni, majd vékonyan kend még le a gyümölcsöket lekvárral, és tegyél rá még egy kevés friss kakukkfüvet is.

Bár most nem volt otthon, de szerintem szuperül megy hozzá a vanília fagyi. Csak mondom.barackos-szedres_5.jpegNem véletlen, hogy gyakran nyúlok ehhez a megoldáshoz, tavaly is készült nagyon hasonló barackos leveles süti, csak akkor őszibarackkal. Ilyenkor nyáron imádom ezeket az egyszerű megoldásokat, szezonális gyümölcsből, minden csak jó lehet.barackos-szedres_2.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr2718180385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása