Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Grillsajtos nyársak pestoval és friss salátával

2019. május 16. - ízeknyelvén

Komolyan kezdek kiakadni az időjáráson - ezt a szervezetem is egyértelműen jelezte, mikor múlt héten totál lerobbantam. Május közepéhez közeledve igazán lehetne már barátságosabb a klíma, de úgy tűnik, még várat magára a szebb idő. Ha máshogy nem megy, a konyhában továbbra is próbálok tavaszt idézni, főzőcske közben körbetáncolom a kondért, miközben bűvös szavakat mormolok… Najó, nem...viszont előbányásztam a grillserpenyőm, hogy legalább valami tavaszhoz/nyárhoz illő finomságot varázsoljak vacsira, ha már napsütést nem tudok...grillsajtos_nyarsak4.jpg

A húgom mesélte múltkor, hogy nem csak husit meg zöldséget, de sajtot is sütöttek az ebédhez, azóta azt akarok enni. Így a következő adandó alkalommal beszereztem az ehhez leginkább szükséges alapanyagot: grillezhető sajtot.  Érdemes kipróbálni többféle márkát vagy típust is, hogy megtaláljuk a kedvencünket, elég vegyes a kínálat fajtában, ízben és állagban is. Illetve lehet kísérletezni más, strapabíróbb sajtokkal is - vizesebb, krémesebb fajták (pl.: mozzarella, lágy kecskesajt) itt nem játszik -, de én most biztosra mentem. Már lehet kapni kifejezetten erre a célra kitalált termékeket, az egyik legjobb a halloumi.

Vacsorára készítettem, így most elmaradt minden durvább köret, csak friss salátával tálaltam, így lett igazán könnyű fogás - elkészítésében és a pocaknak is. Édes koktélparadicsomokkal kombinált nyársakhoz készítettem egy gyors pestot, a friss bazsalikomos mártás istenien passzol hozzá. Ezen kívül száraz serpenyőben megpirítottam néhány kanálnyi magkeveréket, ez a ropogós feltét jól kiegészítette a mellé tálalt egyszerű zöldsalátát.

És hogy hiányzik-e belőle a hús? Nekem abszolút nem. Sokszor mondják, hogy hetente párszor érdemes húsmentesen étkezni, és lehetőség szerint minél több zöldséget beépíteni az étrendünkben. Ha az időjárás nem is, de a piacok, boltok kínálata most már egészen tavaszias, egyre több és jobb a zöldségkínálat, érdemes kihasználni. Ebben az ételben a sajt adja a fehérje forrást, mellé pedig vitaminnal teli sült és nyers zöldségek is párosulnak, egy kevés jóféle pirított maggal megkoronázva.grillsajtos_nyarsak3.jpgHozzávalók:

(2 főre)

Nyársak:

  • 25 dkg grillsajt - 16 kockára vágva
  • 12 szem kisebb koktélparadicsom
  • vékony grill nyárs (én 4 kb. 20 centiset használtam)
  • 1 kevés olívaolaj

Pesto:

  • fél marok (~20 levélke) bazsalikom
  • 1 gerezd fokhagyma lereszelve
  • 1 ek fenyőmag
  • 1 ek lereszelt parmezán vagy  grana padano sajt
  • 2 ek extra szűz olívaolaj
  • durvább szemű só

Saláta:

  • 2 nagy marék zöld saláta (nálam most vegyes)
  • 2 evőkanál olajos magféle (nálam most napraforgó, tökmag, fenyőmag)
  • citrom, só, bors, extra szűz olívaolaj

Elkészítés:

Pesto:

    1. Egy kőmozsárban - vagy késes aprítóban - dolgozd össze a hozzávalókat.
    2. Késes aprítóba akár egyszerre is bele mehet minden, majd összedolgozza a gép. Ha mozsárban dolgozol, először a nagyobb darabokra tépkedett bazsalikom leveleket érdemes összetörni a fenyőmaggal, durvább szemű sóval és reszelt fokhagymával. Utána jöhet bele adagonként a sajt és az olívaolaj, amivel az egészet összedolgozod.

Saláta:

  1. Mosd át a salátát, tedd egy nagy tálba, mehet rá egy kevés só és frissen őrölt bors és frissen facsart citromlé.
  2. Egy kisebb serpenyőben, zsiradék nélkül 1-2 perc alatt pirítsd le a magokat, majd tálalás előtt szórd meg vele a salátát.

Nyársak:

  1. A nyársakat mosd át vízzel vagy egy kicsit áztasd be, ez megakadályozza, hogy megpörkölődjenek sütés közben.
  2. A paradicsomokat mosd meg, a grillsajtot vágd fel kb. két centis kockákra, ez kb. megegyezik a koktélparadicsomok méretével. (Ez azért fontos, mert így tud szépen együtt sülni.)
  3. Felváltva szúrd rá a pálcikákra a sajtot és a paradicsomot. Én 16 darabra tudtam felvágni a sajtot, így 4 kb. 20 centis pálcikára szúrtam fel, a paradicsomokkal váltakozva (nyársanként 4 sajt, 3 paradicsom). Egy kevés olívaolajjal locsold meg.
  4. Forrósítsd fel a grill serpenyőt, tedd egymás mellé a nyársakat, és oldalanként 1-2 perc alatt süsd át őket.

Tálald a nyársakat még melegen, a pestoval meglocsolva egy adag friss salátával és a pirított magokkal kiegészítve. Ha már kinn esik az eső, legalább benn tartsunk egy jó grill partyt.grillsajtos_nyarsak.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr2314830330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása