Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Epres cukkinis brownie kocka

2017. április 10. - ízeknyelvén

Alapvetően nem vagyok nagyon édesszájú. Évek óta cukor nélkül iszom a kávét, előbb kívánok meg valamilyen sós nasit, mint egy tábla csokit. Najó, az étcsoki kivétel, de mindenkinek kell, hogy legyen gyengéje. Azt is tudom, hogy még csak elő eperszezon van, de olyan csábítóan néztek rám, megéreztem az illatukat, és végem volt...vettem egy dobozzal. Az, hogy hajlamos vagyok elcsábulni, ha a piacon vagy zöldségesemnél járok - és a fél fizetésem elverem - a másik gyengém... Be kell ismernem, van néhány, ha ételekről van szó. 

cukkinis_epres_brownie.jpg

A zöldséges desszertek egyre jobban vonzanak. Első próbálkozásaim között ott szerepelt a répatorta, ami akkora siker lett, hogy évek óta rendszeresen készítem. Cukkinitortát pedig egy barátnőm sütött nekem születésnapomra, nem sok idő kellett, hogy már csak a morzsák figyeljenek a tálon... 

Ennek a sütinek az alapját a Dolce Vita blog receptje adta. Bár a cukkini meg az eper elsőre fura párosításnak tűnhet, de végülis ez egy brownie, és a csokoládé és az eper összeboronálása pedig az egyik legegyértelműbb és legtökéletesebb dolog. Cukrot az epermártásba sem tettem, így nagyjából „mentes” maradt a süti. Az eredmény egy finom, puha, édes-keserű brownie kocka.

Hozzávalók:

(18 kisebb kocka)

A brownie alaphoz:

  • 20 dkg étcsokoládé (60-70%-os)
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukkini
  • 4 tojás
  • 5 dkg zabpehely
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • ½ kiskanál fahéj
  • vaj és kakaópor a forma kikenéséhez

 Az eper réteghez:

  • 25 dkg eper
  • 2 csapott kiskanál zselatin

 Tálaláshoz:

  • fahéj és kakaó
  • friss eper 

cukkinis_epres_brownie_2.jpg

Elkészítés:

Először a brownie alapot készítsd el.

  1. Melegítsd elő a sütőt 230 fokra.
  2. Gőz felett olvaszd fel a kockára tört étcsokoládét a vajjal együtt, majd tedd félre picit hűlni.
  3. Reszeld le a cukkinit egy nagylukú sajtreszelőn, a zabpelyhet aprítógépben őröld durvára, a tojásokat verd habosra egy nagy tálban.
  4. A langyosra hűlt csokoládét, kakaóport, fahájat, őrölt zabpelyhet keverd hozzá a felvert tojásokhoz, majd forgasd be a kissé kinyomkodott cukkinit.
  5. A tésztát öntsd bele egy kivajazott, kakaóporral meghintett 25x25 centis formába, és süsd 15 percig. Ha kész, tedd rácsra, és hagyd teljesen kihűlni.

Addig készítsd elő az epres réteget.

  1. Az eper felét vágd fel apró kockákra, és fél deci vízzel tedd fel egy kis edénybe főni. Kb. 5 perc után forrni fog, ennyi elég is neki. Add hozzá a zselatint, aztán botmixerrel turmixold le.
  2. Tedd vissza a tűzhelyre forralj rajta még egyet, aztán tedd félre hűlni. (Ez a zselatinpor miatt kell, amit én használtam most, de természetesen ha másfélét teszel bele, kövesd az utasításokat.)
  3. A maradék epret vékonyan karikázd fel.

 

Összeálltás:

  1. Ha a brownie teljesen kihűlt, vágd félbe, az egyik felére kend rá az epermártás kétharmadát, tedd rá az eper karikákat, majd fedd be a maradék mártással, és helyezd rá a másik lapot.
  2. Ilyenkor még elég folyós mártás, érdemes úgy összeállítani, hogy ne folyhasson ki belőle a krém. Én visszatettem a tortaformába és az oldalára alufóliát tettem.
  3. Tedd néhány órára vagy egy éjszakára a hűtőbe.
  4. Ha megszilárdult vágd kockákra, hintsd meg fahéj és kakaópor keverékével és tálald friss eperrel. Ebből a
    mennyiségből 18 kis kocka lesz.

cukkinis_epres_brownie_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr7212412397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása