Ízek nyelvén

Töltött édesburgonya - ezúttal húsmentes kiadásban

2019. szeptember 26. - ízeknyelvén

Régóta szerettem volna kipróbálni a töltött édesburgonyát. Ez volt az első, de biztosan nem az utolsó, amit elkészítettem. Most egy zöldséges változatot sütöttem, spenóttal, csicseriborsóval és egy kevés chilivel fűszerezve, az egészet joghurttal és gránátalmával megbolondítva. Legközelebb pedig jöhet majd a húsos verzió is.toltott_edesburgonya2.jpg

Ez egy igazán laktató fogás, csupa jóféle alapanyagból. Az édesburgonya sokféle vitamint (A-, B6-, C-, D), ásványi anyagot (pl. kálium, kálcium) és antioxidánst (pl.: az immunrendszert segítő béta-karotint - egy közepes darab a napi szükséglet több, mint 200 %-át adja) tartalmaz, plusz elég alacsony kalóriatartalmú. A csicseriborsó többek között csökkenti a koleszterinszintet, megelőzheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, továbbá élelmi rostokban is gazdag, ezért fogyasztása segíti az emésztést. A spenótban szintén sok vitamin és ásványi anyag található, és  a zöldségek közül az egyik legmagasabb a fehérjetartalma. 

Igazán melengető őszi étel, ami hús nélkül is teljes értékű ebéd lehet. A chili nagyon jól megbolondítja és összefogja az ízeket, a végén pedig a forró sült zöldségekre locsolt joghurt és a roppanós édes-savanyú gránátalma magok koronázzák meg az egészet. Bár én önálló főfogásnak készítettem, de előételnek vagy köretnek sem utolsó, ha valami szépet és különlegeset tálalnátok.toltott_edesburgonya.jpgHozzávalók:

  • 2 nagy édesburgonya
  • 1 ek olívaolaj
  • 100 g bébispenót
  • 150 g csicseriborsó (konzerv)
  • só, bors, kevés chili pehely vagy friss chili
  • 2-3 ek natúr joghurt
  • fél gránátalma magjai

Elkészítés:

  1. Az édesburgonyákat alaposan mosd meg, a héjukról dörzsöld le a koszt, majd vágd félbe, kicsit villával szurkáld meg a belsejüket. 180°C-ra előmelegített sütőben, sütőpapírral kibélelt tepsiben süsd kb. egy óra alatt puhára (édesburgonya méretétől függ)
  2. Közben egy nagyobb serpenyőben forrósíts fel egy kanálnyi olívaolajat, szórj rá egy kevés chilit (ízléstől függően, én csak az enyhén csípőset tudom megenni, így kb. fél kiskanálnyit használtam), futtasd meg, majd jöhet rá a csicseriborsó. Kb. 5-10 perc alatt pirítsd ropogósra.
  3. Borítsd rá a megmosott bébispenótot, sózd, őrölj rá egy kevés fekete borsot, majd keverd össze, hagyd hogy az egész összeessen.
  4. A megsütött édesburgonyákat vedd ki a sütőből, tekerd fel a hőfokot 200°C-ra. 
  5. Az édesburgonyák belsejét óvatosan kapard ki úgy, hogy mindenhol maradjon kb. fél centi vastag réteg a héja mentén.
  6. A kikapart felkockázott belsőt keverd össze a serpenyőben a csicseriborsós keverékkel.
  7. A kész tölteléket egy kanállal oszd szét a fél krumplikban, majd tedd vissza a sütőbe még 10 percre, hogy összesüljenek.
  8. Tálaláskor locsold meg egy kevés natúr joghurttal és szórd meg a gránátalma magjával.

toltott_edesburgonya4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr5315171380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.