Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Nyári zöldbabsaláta zöldfűszeres olajjal és pirított dióval

2019. augusztus 08. - ízeknyelvén

Gyönyörű zöldbabokat - pontosabban sárga és zöld fajtát vegyesen - szedtem nemrég. Bár nagyon szeretem az ebből készült klasszikus levest és főzeléket, most valami új fogásra vágytam. Salátával még sosem próbálkoztam, de nagyon megmozgatta a fantáziámat, mit lehet ebből kihozni. Egyre többször készítek úgy zöldségeket, hogy minimalizálom a főzési időt, így kellemesen roppanós és nagyon finom marad szerintem.zoldbabsalata2.jpg

Sokszor kutakodom én is a neten ötletek és inspirációk után, de most még erre sem volt szükség. Mintha meghallotta volna gondolataimat az egyik kedvenc New York-i szakácsom, és megosztott egy nagyon ínycsiklandozó receptet. Ezt alakítottam a saját ízlésem szerint, került bele grillezett paradicsom, és pirított dió, a tetejére pedig isteni finom mozzarella és egy kellemesen pikáns zöldfűszeres olaj.

Ami nagyon fontos, használjatok ehhez a recepthez friss zöldbabot. Most én is hibáztam egy picit, nem készítettem el rögtön a leszedett zöldséget, így az alapjáraton 5 perces főzési idő, bő 10 perc lett a végén. Mondjuk ez sem katasztrófa, de még jobb állagot és ízt lehet elérni, ha friss zöldbabot használunk.

Múltkor olvastam, hogy a zöldbab a nyár egyik legértékesebb tápláléka. Nagyon sok rostot tartalmaz, ami jót tesz az emésztésnek, illetve C- és többféle B-vitamin van benne, valamint fehérjében és ásványi anyagokban (pl.: kalcium, magnézium) is gazdag. Viszonylag kevés benne a szénhidrát, ezért is jó választás, ha diétázik az ember. Ennek ellenére vagy pont ezek mellett azt mondom, ne csak emiatt egyétek, hanem mert tényleg nagyon finom, és egy-két jó csavarral igazán extra fogás is készíthető belőle. Persze egy jó leves, vagy főzelék is bármikor jöhet… zoldbabsalata_1.jpgHozzávalók:

  • 45-50 dkg friss zöldbab (lehet sárga és zöld vegyesen)
  • ~25 dkg (8 nagyobb szem) koktélparadicsom 
  • 1 nagy mozzarella golyó (125 g)
  • 5 dkg dió
  • 2 ek felaprított friss zöldfűszer (nálam most bazsalikom, oregánó, snidling)
  • só, frissen őrölt bors
  • extra szűz olívaolaj

Elkészítés: 

  1. Készíts elő mindent: a zöldségeket mosd meg, zöldbab végeit vágd le, a paradicsomot keresztbe vágd félbe, a diót durván aprítsd fel.
  2. Az előkészített zöldbabot tedd forrásban lévő sós vízbe (én kb. két kiskanálnyi sót tettem bele), majd főzd 5-10 percig - attól függően milyen friss a zöldbab. Akkor jó, ha szép élénk színe lesz, és még roppanós az állaga, nem kell túlfőzni.
  3. Közben egy nagyobb méretű serpenyőt forrósíts fel, és mindenféle zsiradék nélkül 1-2 perc alatt pirítsd le benne a felaprított diót. Tedd félre.
  4. Ugyanebbe a serpenyőbe löttyints egy kevés olívaolajat, majd jöhetnek bele a végott felükkel lefelé a paradicsomok, sózd és őrülj rá egy kevés borsot, majd közepes lángon kb. 5 percig süsd őket, amíg kicsit összeesnek. Utána nagyobb lángon pirítsd le az aljukat. Ha kész, szintén tedd őket félre.
  5. A friss zöldfűszereket kissé felaprítva tedd mozsárba egy kevés sóval és kb. egy evőkanálnyi extra szűz olívaolajjal, és kezd el összedolgozni. Ha már szinte elolvadtak a fűszerek, jöhet bele még egy evőkanálnyi olívaolaj, hogy kicsit lazítsa a dresszinget.
  6. Ha roppanósra főtt a zöldbab, hideg vízzel szűrd át, hogy szépen megtartsa a színét, majd borítsd át a paradicsom sütésére is használt serpenyőbe, és adj hozzá 1-2 evőkanálnyi zöldfűszeres olajat és a lepirított diót. Forgasd össze, majd nagy lángon egy-két perc alatt pirítsd át az egészet.
  7. Tálaláshoz halmozd a fűszeres-diós zöldbabot egy tálra, jöhetnek rá a sült paradicsomok, majd tépkedd rá a mozzarellát, és locsold meg a maradék zöldfűszeres olajjal.

zoldbabsalata3.jpgSzerintem már önmagában is nagyon jól megállja a helyét egy könnyű húsmentes vacsorának, vagy lehet köret is, én most fűszeres sült csirkemell csíkok mellé tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr4715000930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása