Ízek nyelvén

Csokis-banános chia puding

2019. május 02. - ízeknyelvén

Vannak azok a reggelek, amikor nagy szükségem van valami instant boldogságra. Ilyenkor nagyon tudok örülni, ha az előző este összeállított finomság vár a hűtőben, amit elvihetek magammal reggelire. Nem mondom, hogy pont olyan lett kinézetre, ahogy elképzeltem, de ízre igazi bomba, és kellően fel is pörget.csokis-bananos_chia_puding2.jpg

A banán a csokival szerintem örök párost alkot, igaz, jó pár más gyümölcs is, ebből látszik, hogy a csoki tényleg tud valamit. Nekem általában a keserűbb fajtákhoz húz a szívem, a jóféle étcsokihoz és a holland kakaóporhoz, ezek sokkal jobban ízlenek, mint a jóval édesebb társaik, és nem mellesleg a szervezetünknek is jót tesz a – mértékletes – fogyasztásuk. A kakaó kiváló antioxidáns hatással rendelkezik és a szervezet számára értékes flavonoidokat is tartalmaz, amik karbantartják a szív- és érrendszert. Emiatt is érdemes magas kakaótartalmú étcsokoládét választani, ha nassolni vágyik az ember, ráadásul ebből 1-2 kockánál szerintem nem is lehet többet enni egyszerre, így a mérték is megmarad.

A banánban azt (is) szeretem, hogy mivel önmagában elég édes, hozzáadott plusz cukor nélkül is remekül ízesíti a különböző desszerteket, főleg, ha kicsit érettebb példányt választunk.  Igaz, ebbe a pudingba a keserű kakaópor miatt én most tettem egy kevés agave szirupot is, ehhez most nem volt elég érett a banán.

A chia mag kiváló növényi fehérje- és antioxidáns forrás, vitaminokban, proteinben és omega-3 zsírsavakban gazdag. Erről többet egy korábbi posztomban is olvashattok. Amúgy is lassan újra beindul a barack szezon, és el lehet készíteni a mentával és barackkal felturbózott kókuszos chia pudingot is.

Na, de térjünk most vissza ehhez a csokis, banános finomsághoz. Könnyen és gyorsan összeállítható, itt maximum a rétegezés miatt érdemes többet várni, amíg jobban besűrűsödik a kétféle ízesítésű puding. Aztán mehet a hűtőbe, reggel meg örülünk a kész reggelinek, és ha zárható üvegbe tettük, még szállítható is.csokis-bananos_chia_puding3.jpgHozzávalók:

 (két 2 dl üveg)

  • 2,5 dl rizstej (én a viszonylag natúr íze miatt választottam most, de persze használhatsz más növényi tejet is)
  • 25 g chia mag
  • 1 kisebb érett banán
  • 1,5 kk vaníliakivonat
  • 1 kk agave szirup/méz (ízlés szerint, elhagyható, ha elég édes a banán)
  • 1,5 kk keserű kakaópor
  • étcsokoládé forgács, banánkarikák a tetejére

Elkészítés:

  1. Egy kisebb tálba törd össze a banánt egy villával, majd keverd hozzá a chia magot és a vanília kivonatot, illetve az édesítőt, ha nem elég érett még a banán. Végül adagold hozzá a rizstejet, és alaposan keverd össze.
  2. A keverék felét öntsd át egy másik tálba, és ebben jó alaposan keverj el 1,5 kk keserű kakaóport.
  3. Hagyd állni pár percig mindkét keveréket, aztán keverd át mindkettőt. Ezt ismételd meg párszor, amíg elkezd megdagadni a mag, és kicsit sűrűsödik a puding. (Én most a rétegezés miatt kb. fél órát is hagytam pihenni, miközben párszor megkevertem.)
  4. Amikor már kanállal jól szedhető lesz a puding, óvatosan rétegezd egymásra a csokis és sima réteget két kisebb üvegben. Tehetsz közben mellé plusz banánkarikákat is.
  5. Tedd hűtőbe jó pár órára, vagy akár egész éjszakára.
  6. Tálalhatod plusz banánnal és étcsoki forgácsokkal, de már önmagában is nagyon finom.

csokis-bananos_chia_puding.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr5414795944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the real fogash 2019.05.05. 09:27:45

“Instant boldogság”. Gazdag életed lehet....