Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Zöldborsós hummusz – gyors és egyszerű, igazi tavaszi mártogatós

2018. március 13. - ízeknyelvén

Biztos, mindenki ismeri a közel-kelet egyik kedvenc ételét a csicseriborsóból készülő hummuszt, igazából a szó önmagában csicseriborsót jelent, de nálunk az ebből kevert krém is ezen a néven vált közismertté. Azt olvastam a csicseriborsóról, hogy nyugtató hatású és az immunrendszer megfelelő működését is segíti. Magas folsavtartalma miatt a kismamáknak, míg magas triptofántartalma miatt a fáradt, kimerült embernek is segítséget nyújthat. Na, ebbe az utóbbi kategóriába én most tökéletesen beleillek… Hát tettem egy próbát. Nem tudom, biztosan megmondani, hogy csodaszer-e – lehet, egy kiadós alvás sem ártana a hatás eléréséhez – de az biztos, nagyon finom vacsora lett belőle, és nem most készült utoljára.zoldborsos_hummusz2.jpg

Anno hadilábon álltam ezzel az étellel, többször is kóstoltam készen vásárolt verziót, és néhány étteremben is próbálkoztam, de sokáig nem tudtak meggyőzni arról, hogy ez tényleg finom. Egyszer aztán egy összejövetelen, a házilag készített krém meggyőzött az ellenkezőjéről. Sokszor rájöttem már, hogyha magad adagolod a hozzávalókat, játszhatsz kicsit az arányokkal, kedved szerint alakíthatod az alapreceptet, nagyobb eséllyel talál el a végeredmény. Most az alapreceptet dobtam fel egy adag zöldborsóval, így a kezdődő tavaszhoz illő gyönyörű zöld színű és igazán friss ízű verzió született belőle, nem mellesleg nettó 10 perc alatt.

Bár elég távol állnak egymástól, ez a kétféle borsó jól illik egymáshoz ízben. A zöldborsót kb. bármikor beszerezhetjük, sajnos a csicseriborsó nem ilyen könnyen fellelhető, de szerencsére a konzerv verzió már elég sok helyen kapható, és ehhez a krémhez ez a tökéletes választás. A csicseriborsó bőségesen tartalmaz B1-, B6- és E-vitamint, illetve vasat, magnéziumot és cinket és rostot is, valamint lassan felszívódó szénhidrátokban és telítetlen zsírsavakban is bővelkedik.zoldborsos_hummusz.JPG

(Tanulság: mindenképp érdemes aprítógépben elkészíteni. Az enyém sajnos bekrepált, persze csak miután beleborítottam mindent, megcsináltam a fotót...:) így végül csak a botmixerrel tudtam összedolgozni, de így nem tudtam annyira krémes állagot elérni.)

Hozzávalók:

  • 20 dkg csicseriborsó (konzerv)
  • 10 dkg zöldborsó (lehet fagyasztott is, de lassan itt a friss zöldborsó szezonja is)
  • 1 kis gerezd fokhagyma
  • 1 citrom héja + ½ citrom leve
  • 1 ek extra szűz olívaolaj
  • 1 ek tahini
  • só, frissen őrült bors

Elkészítés:

  1. Vegyél elő egy aprítógépet (vagy botmixert és hozzá illó tálat)
  2. Csicseriborsóról öntsd le a levét, a zöldborsót pedig tedd forrásban lévő vízbe és egy kevés sóval 1-2 percig párold, majd öntsd le ennek is a levét.
  3. Borítsd a kétféle borsót az aprítógépbe (vagy egy keskenyebb, magasabb tálba a botmixerhez) az összes többi hozzávalóval együtt és turmixold az egészen krémesre. Kész is vagy!

Tálald pirítóshoz, zöldségek mellé mártogatósnak, vagy akár egy szelet hús mellé, vagy pitához. zoldborsos_hummusz3.jpg

Már a FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

zoldborsos_hummusz4.JPG

(Tudom, ez elmosódott, de nekem így is tetszik...)

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr9013734632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása