Ízek nyelvén

Ízek nyelvén

Gyümölcsös-citromkrémes szülinapi piskótatorta

Egy igazi hedonista desszert

2017. április 23. - ízeknyelvén

Kóstolás után ezt a jellemzést kapta, és meg kell hagyni, illik is rá. Az édes lemon curd, a savanykás gyümölcs, a citromos-vaníliás piskóta együtt tömény élvezetet, ami szerintem egy ilyen ünnepi desszertnél alap elvárás.

citromkremes-gyumolcsos_piskotatorta.jpg

Különleges alkalmakhoz különleges fogások illenek. Ilyenkor szeretek én is újat kreálni, az eseményhez, annak főszereplőjéhez illő ételt alkotni. Általában tudom, milyen alapanyagokkal szeretnék dolgozni, milyen ízvilágban gondolkodom, ezekből indulok ki, amikor összeállítok egy új receptet.

Most családi szülinapra készültünk, én vállaltam a tortasütést. Mivel illet az elképzelésbe, szerettem volna felhasználni a cruffins-hoz készített citromkrémet is. Képeket nézegetve, találtam rá az új-zélandi The Brick Kitchen blogra, aminek szerzője hihetetlenül szép fotókat készít. Az ő általa megalkotott torta pedig hasonlított az én elképzeléseimhez. Kicsit átformálva született meg az én verzióm.

Hozzávalók:

(26 cm-es, 2 rétegű tortához)

  • 40 dkg vaj (szobahőmérsékletű)
  • 40 dkg cukor
  • 2 kk vanília kivonat
  • 8 tojás
  • 50 dkg liszt
  • 1 zacskó sütőpor
  • 1 citrom leve és héja
  • 50 dkg erdei gyümölcs (friss és/vagy fagyasztott)
  • 2,5 dl lemon curd

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 170°C-ra,  két 26 cm-es tortaforma alját béleld ki sütőpapírral, és az oldalukat kend ki vajjal.
  2. Egy nagy tálban vagdosd kockákra a vajat, és keverd jól ki a cukorral, a vanília kivonattal és a citrom lereszelt hájával.
  3. A tojásokat egyesével dolgozd el benne.
  4. A lisztet és sütőport forgasd össze, több lépésben szitáld a tálba, és keverd hozzá a vajas keverékhez.
  5. Felezd el a masszát a két előkészített formában, a tetejüket szórd meg 15-15 dkg gyümölccsel. (Én most vegyesen használtam friss epret és fagyasztott erdei gyümölcsöket.)
  6. Mindkét lapot süsd 25-30 percig. Tűpróbával ellenőrizd. Akkor van kész, ha kihúzva a tűt már nem ragad rá a piskóta. Rácson hagyd teljesen kihűlni őket.
  7. Amíg a tortalapok sülnek, hűlnek, elkészítheted a citromkrémet az itt leírtak szerint.

Összeállítás:

  1. Tedd az egyik lapot egy tálra. (Hagyhatod a rácson is, de akkor utólag kell majd átügyeskedned, – ahogy most nekem is – és a végére elég nehéz lesz ez a sütemény, szóval óvatosan.) Egy spatulával oszlass szét kb. 1 dl citromkrémet a lapon.
  2. Helyezd rá a másik lapot, csurgasd rá a maradék 1,5 dl krémet, a spatula segítségével fedd be a tetejét és az oldalát is.
  3. Halmozd a tetejére a maradék gyümölcsöt. Itt is használhatsz vegyesen friss és fagyasztott gyümölcsöt is.

Ez egy kb. 16 szeletes torta, amiből már egy szelet is kiadós mennyiség. Így sok vendégnél jó választás, és persze mikor máskor bűnözzön az ember, ha nem, amikor ünnepel?!

citromkremes-gyumolcsos_piskotatorta_2.jpg

citromkremes-gyumolcsos_piskotatorta_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://izeknyelven.blog.hu/api/trackback/id/tr3412448759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása